က်မ အေနနဲ႕ facebook မွာ ဒီဇိုင္းမ်ိဳးေဆြသန္း ရဲ႕ ဘုရားမ်ားအေၾကာင္း ေရးတာေတြကို စိတ္၀င္စားႏွစ္သက္သေဘာက် ပါတယ္ ။ သို႕ေသာ္ facebook မွာက တစုတစည္းထဲ ဖတ္မယ္ဆို ရွာရခက္တဲ့အတြက္ က်မ ဘေလာ့ေလးမွာ စုစည္းကူးယူေဖာ္ၿပခြင့္ ကို ဒီဇိုင္းမ်ိဳးေဆြသန္း ထံမွာ ခြင့္ၿပဳခ်က္ေတာင္းခံ ခဲ့ပါတယ္ ။ ဒီ ဓါတ္ပုံမ်ား စာမ်ားကို တခုခုအတြက္အသုံးၿပဳ ကူးယူခ်င္ပါက ဆရာဒီဇိုင္းမ်ိဳးေဆြသန္း ထံသို႕သာ တိုက္ရိုက္ခြင့္ၿပဳခ်က္ယူရမည္ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း ေမတၱာရပ္ခံလိုပါတယ္ရွင္ ။
ပုဂံေဒသက ၾကြင္းက်န္ရစ္ခဲ့တဲ့ နံရံပန္းခ်ီ ဧရိယာကစတုရန္းေပ ၂ သိန္းေက်ာ္ ယေန႔ထိက်န္႐ွိေနပါတယ္။
ေ႐ွ႕လူေတြခ်န္ထားရစ္ခဲ့တာကိ
အဲဒီလိုမဟုတ္ဖူးဆိုရင္ေတာ့ ေနာက္မ်ဳိးဆက္အတြက္ကိုယ္တိုင္လည္း ဘာမွဂုဏ္ယူစရာမထားခဲ့ႏိုင္
တာဝန္ မဲ့လြန္း ခဲ့ျပီး ေပါ့ေပါ့ေနေပါ့ေပါ့စားနဲ ့လူ႔ေလာကကေနျပန္လည္ထြက္ခြာသြားခဲ့ရျပီ ဆိုတာ အလြန္႐ွက္စရာ ေကာင္းလွပါတယ္။ ေနာက္လူမ်ားက ကဲ့ရဲ့ျပစ္တင္လို႔ ဆုံးမွာမဟုတ္ေတာ့ဖူးဆိုတာ လည
လူ႔ေလာကကိုဝင္ေရာက္လာခဲ့ျပီ
ေ႐ွ႕လူေတြက ယဥ္ေက်းမႈေခတ္အဆက္ဆက္ကို ျဖတ္သန္းခဲ့လို႔ယဥ္ေက်းမႈအားေကာင္းေမာင္းသန
ျမန္မာမပါပဲ လည္ေနတဲ့ကမၻာလို႔ အလြယ္ျမင္ႏိုင္ပါတယ္၊ သဘာဝအရင္းအျမစ္ကိုပဲ ထုတ္ေရာင္းစားတာ ကုန္ေတာ့ လူသားအရင္းျမစ္ကိုထုတ္ေရာင္
အနည္းဆုံး ဆီးဂိမ္းပိတ္ပြဲမွာ ႏိုင္ငံျခားသတင္းဌာနကေၾကျငာ
အခုပုဂံမွာ ၾကြင္းက်န္ရစ္တဲ့ ဧရိယာစတုရန္းေပ ႏွစ္သိန္းေက်ာ္ထဲက အနည္းငယ္အေၾကာင္း ကြ်န္ေတာ္သိသေလာက္ေျပာပါမယ္
ပုဂံက နံရံပန္းခ်ီ( ၁ ) ( November 23 2014 on FB)
ပုဂံေဒသမွာၾကြင္းက်န္ရစ္တဲ့နံရံပန္းခ်ီဧရိယာက စတုရန္းေပ ဧရိယာ ၂ သိန္းေက်ာ္က်န္ရစ္တယ္၊
စိတ္ဝင္စားလို႔ေလ့လာခ်င္ရင္ လြယ္ကူတဲ့နည္း႐ွိပါတယ္၊ အရင္ဆုံးက ေခတ္ေတြခြဲထုတ္လိုက္ေပါ့ ၁၁ရာစု၊ ၁၂ ရာစု နဲ ့၁၃ ရာစု(၃) ေခတ္ေပါ့၊
အေစာဆုံးနဲ ့လက္ရာအေကာင္းဆုံး၊ ေဆးသားေကာင္းမြန္စြာအက်န္႐ွိဆုံးေတြက ပုထိုးသားမ်ား၊ အပါယ္ရတနာ၊ နဂါး႐ုံ၊ အာနႏၵာ၊ျမင္းကပါက ဂူေျပာက္ၾကီးတို႔ျဖစ္တယ္။
ရဲလိုေအာ္ကာလို႔ေခၚတဲ့ ေျမဝါေရာင္မ်ားမ်ား၊ အနီ၊ အနက္နဲ႔ နီညိဳေရာင္ ေတြျဖစ္တယ္၊ တစ္ဖက္ကလည္းအဲဒီဂူဘုရားေတြက အမိုးနိမ့္နိမ့္နဲ႔ ကုတ္ဝတ္ဝတ္ တည္ေဆာက္ထားျပီး အလင္းေရာင္ နည္းလို႔ အပ်က္အစီးနည္း တယ္လို႔ေျပာရမယ္။
အာနႏၵာကေဆးေရးပန္းခ်ီကေတာ့ ေခတ္အဆက္ဆက္ ေဂါပကေက်းဇူးနဲ ့ ထုံးသုတ္ေပးခဲ့ေတာ့ နံရံပန္းခ်ီ အားလုံးတစ္လက္မမွ် မက်န္ေအာင္ပ်က္စီး ဆုံး႐ႈံးခဲ့ရေပမယ့္ အခုရက္ပိုင္းေတြမွာပဲ ယူနက္စကိုက နည္းပညာ နဲ႔ ထုံးေတြကို ခြ်တ္ေပးတဲ့ ပေရာဂ်က္စတင္ျပီးမၾကာခင္မွာပဲ နံရံပန္းခ်ီတစ္ခ်ဳိ႕ေပၚထြက္လာ
ျပီျဖစ္တယ္။
နံရံပန္းခ်ီအားလုံးက ဗုဒၶ အတၳဳပတၱိဆိုင္ရာ ပန္းခ်ီေတြပဲျဖစ္တယ္၊ အိႏၵိယ အာဂ်ႏၵာ လိႈဏ္ဂူ က ေရးဆြဲနည္းကေနျမစ္ဖ်ားခံခဲ့တာဆိုေတာ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေရာက္လာျခင္းနဲ႔အတူ ပန္းခ်ီ ေရးဆြဲနည္း လည္းဖြံ႕ျဖိဳးလာခဲ့ တာလို႔ ေျပာလို႔လည္းရပါတယ္။
သဘာဝကရတဲ့ပစၥည္းေတြနဲ ႔ေရးဆြဲဖို႔ေဆးေတြကိုရ႐ွိခဲ့တယ္၊ ေက်ာက္စာမွတ္တမ္းေတြအရ ပန္းခ်ီ ေရးဆြဲဖို႔ ေဆးေတြထုတ္ေပးတဲ့စာရင္းတစ္ခ်ဳိ႕ေတြ႕ ရတယ္၊ ပန္းခ်ီဆရာ ေတြကိုေပးဖို႔ အခေၾကးေငြ စာရင္းေတြ႕ရတယ္၊ ေဗာဓိေက်ာင္း ေက်ာက္စာအရ ပန္းခ်ီဆရာၾကီး စိတၱရာဗိစည္ နဲ ့ အဖြဲ ့လို႕ ေတြ ့ရတဲ့အတြက္ ပန္းခ်ီဆရာတစ္ဦးနာမည္ကိုသိရတယ္။
ပုဂံေခတ္နံရံပန္းခ်ီေတြကတစ္ဆင့္ ပုဂံေခတ္ရဲ့ လူမႈေရး၊ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ၊ ကိုးကြယ္ယုံၾကည္မႈ၊ စစ္ေရး ႏိုင္ငံေရး မ်ားစြာေသာအေၾကာင္းအရာေတြကို ေျခရာခံလို႔ရမယ္။
အဲဒီနံရံပန္းခ်ီေတြဟာ ႏိုင္ငံရဲ့ အမ်ဳိးသားရတနာစာရင္းမွာ ထိပ္ဆုံးက႐ွိေနတဲ့ ဂုဏ္ယူဖြယ္ရာအေကာင္းဆုံး ပစၥည္းေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။
အာနႏၵာကေဆးေရးပန္းခ်ီကေတာ့ ေခတ္အဆက္ဆက္ ေဂါပကေက်းဇူးနဲ ့ ထုံးသုတ္ေပးခဲ့ေတာ့ နံရံပန္းခ်ီ အားလုံးတစ္လက္မမွ် မက်န္ေအာင္ပ်က္စီး ဆုံး႐ႈံးခဲ့ရေပမယ့္ အခုရက္ပိုင္းေတြမွာပဲ ယူနက္စကိုက နည္းပညာ နဲ႔ ထုံးေတြကို ခြ်တ္ေပးတဲ့ ပေရာဂ်က္စတင္ျပီးမၾကာခင္မွာပဲ နံရံပန္းခ်ီတစ္ခ်ဳိ႕ေပၚထြက္လာ
ျပီျဖစ္တယ္။
နံရံပန္းခ်ီအားလုံးက ဗုဒၶ အတၳဳပတၱိဆိုင္ရာ ပန္းခ်ီေတြပဲျဖစ္တယ္၊ အိႏၵိယ အာဂ်ႏၵာ လိႈဏ္ဂူ က ေရးဆြဲနည္းကေနျမစ္ဖ်ားခံခဲ့တာဆိုေတာ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေရာက္လာျခင္းနဲ႔အတူ ပန္းခ်ီ ေရးဆြဲနည္း လည္းဖြံ႕ျဖိဳးလာခဲ့ တာလို႔ ေျပာလို႔လည္းရပါတယ္။
သဘာဝကရတဲ့ပစၥည္းေတြနဲ ႔ေရးဆြဲဖို႔ေဆးေတြကိုရ႐ွိခဲ့တယ္၊ ေက်ာက္စာမွတ္တမ္းေတြအရ ပန္းခ်ီ ေရးဆြဲဖို႔ ေဆးေတြထုတ္ေပးတဲ့စာရင္းတစ္ခ်ဳိ႕ေတြ႕ ရတယ္၊ ပန္းခ်ီဆရာ ေတြကိုေပးဖို႔ အခေၾကးေငြ စာရင္းေတြ႕ရတယ္၊ ေဗာဓိေက်ာင္း ေက်ာက္စာအရ ပန္းခ်ီဆရာၾကီး စိတၱရာဗိစည္ နဲ ့ အဖြဲ ့လို႕ ေတြ ့ရတဲ့အတြက္ ပန္းခ်ီဆရာတစ္ဦးနာမည္ကိုသိရတယ္။
ပုဂံေခတ္နံရံပန္းခ်ီေတြကတစ္ဆင့္ ပုဂံေခတ္ရဲ့ လူမႈေရး၊ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ၊ ကိုးကြယ္ယုံၾကည္မႈ၊ စစ္ေရး ႏိုင္ငံေရး မ်ားစြာေသာအေၾကာင္းအရာေတြကို ေျခရာခံလို႔ရမယ္။
အဲဒီနံရံပန္းခ်ီေတြဟာ ႏိုင္ငံရဲ့ အမ်ဳိးသားရတနာစာရင္းမွာ ထိပ္ဆုံးက႐ွိေနတဲ့ ဂုဏ္ယူဖြယ္ရာအေကာင္းဆုံး ပစၥည္းေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။
ပုဂံက နံရံပန္းခ်ီ ( ၂ )( November 23 2014 on FB)
ဗုဒၶစာေပဆိုတာ ပိဋကစာေပပါပဲ။
ပါဠိဘာသာသက္သက္နဲ႔စီကုံးထားတယ္၊ အဲဒီပိဋကစာေပကို ေထရဘာသာဝင္ေတြက ဘီစီ ( ၅ )ရာစုမွ ( ၁)ရာစုကုန္ခန္႔အထိ ႏႈတ္တက္အာဂုံေဆာင္က်က္မွတ္ျပီးထိမ္းသိမ္းထားခဲ့ၾကပါတယ္၊သီဟိုဠ္ကြ်န္းသို႔ (၁) ဘီစီရာစု ကုန္ခါနီးေရာက္မွ စာေပအျဖစ္ေရးသားမွတ္တမ္းတင္ခဲ့ၾကပါတယ္။
အဲဒီပိဋကစာေပကို
၁ - ပိဋကအားျဖင့္ခြဲျခင္း
၂ - နိကာယအားျဖင့္ခြဲျခင္း
၃ - အဂၤအားျဖင့္ခြဲျခင္းဆိုျပီး ( ၃ )မ်ဳိးခြဲျခားျပီးမွတ္ေလ့႐ွိပါတယ္။
ပိဋကအားျဖင့္ခြဲျခင္းက ဝိနယပိဋက၊ သုတၱ( သုတၱႏၱ)ပိဋက၊ အဘိဓမၼပိဋက ဆိုျပီး ကြ်န္ေတာ္တို႔ အလြယ္ခြဲျပီးမွတ္ေလ့႐ွိတာက သုတ္၊ ဝိနည္း၊ အဘိဓမၼာ ဆိုတဲ့ ပိဋကတ္သုံးပုံေပါ့။
အလြယ္နားလည္ေအာင္ေျပာေတာ့ ဝိ+နီ= ေဆာင္ျခင္း၊ သံဃာ့ဂို္ဏ္းဆိုင္ရာ က်င့္ထုံးဥပေဒေပါ့။
သုတၱ(သုတၱႏၲ) ပိဋက ဆိုတာက ေဟာၾကားခ်က္ေပါ့၊
ၿမတ္စြာဘုရားသခင္ရဲ့ ေဟာၾကားဆုံးမေတာ္မူခဲ့တဲ့ ဗုဒၶဝစန ေတြကို သုတ္တရားစုလို႔ေခၚျခင္းပါ။
ဗာရာဏသီျပည္ မိဂဒါဝုန္ေတာ၌ ေ႐ွးဦးေဟာၾကားအပ္တဲ့ ဓမၼစၾကၤာတရားမွ အစျပဴ ၿပီး ၄၅ ႏွစ္တာ ကာလ ပါတ္လုံး သတၱဝါတို႔ရဲ့လြတ္ေျမာက္လမ္းအတြက္ ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ ပရိနိဗၺာန္ စံလုနီး ေနာက္ဆုံးေဟာၾကားခ်က္အထိတိုင္ေသာ တရားေဒသနာေတာ္ေတြကို သုတၱ၊ သုတၱန္ တရားအစု လို႔ေခၚပါတယ္။
အဘိဓမၼာပိဋက ဆိုတာကေတာ့ သုတၱပိဋကတို႔မွာေတြ ့႐ွိျပီးတဲ့ ဓမၼတို႔ထက္အေၾကာင္းအရာ၊ အနက္အဓိပၸါယ္ အယူအဆဖြင့္ဆိုခ်က္မ်ားမွာ၌ သာလြန္ နက္နဲေသာေၾကာင့္ အဘိဓမၼ လို႔ေခၚဆိုျခင္းပါပဲ၊
ျမတ္စြာဘုရားသည္ သတၱမဝါသို႔ေရာက္ေသာ္ မယ္ေတာ္အမိနတ္သားကို အေၾကာင္းျပဳ ၿပီး မယ္ေတာ္ သႏၲဳႆိတ နတ္သားႏွင့္တကြ နတ္ျဗဟၼာမ်ား အား ဝါတြင္းသုံးလကာလပတ္လုံး အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္ ကို ေဟာၾကား ေတာ္မူ၏။
နတ္တို႔အားေဟာၾကားခဲ့ေသာ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကို ႐ွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ အားလည္းေဟာၾကား နည္းေပးေတာ္မူခဲ့တယ္၊ ႐ွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္က မိမိရဲ့တပည့္ရဟန္း ငါးရာကို တစ္ဖန္ျပန္ ေဟာေတာ္ မူခဲ့ပါတယ္၊ ဤသို႔ျဖင့္ နတ္ျပည္တြင္ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္မ်ားဟာ
႐ွင္သာရိပုတၱရာႏွင့္ တပည့္ရဟန္း ငါးရာကိုအေၾကာင္းျပဳျပီး လူ႔ျပည္မွာလည္း စည္ပင္ျပန္႔ပြားလာပါတယ္၊ အဲဒီအဘိဓမၼာကို က်မ္းအားျဖင့္ ( ၇ ) က်မ္း ခြဲထားပါတယ္။
ပုဂံကနံရံပန္းခ်ီေတြမွာ အဲဒီပိဋကသုံးပုံ၊ သုတၱႏၱပိဋကထဲက ထုတ္ႏႈတ္ျပီး အေရးဆြဲခဲ့ဆုံးပဲျဖစ္တယ္။
ပုဂံကနံရံပန္းခ်ီ ( ၃ ) ( November 23 2014 on FB)
၁ - ပိဋကအားျဖင့္ခြဲျခင္း
၂ - နိကာယအားျဖင့္ခြဲျခင္း
၃ - အဂၤအားျဖင့္ခြဲျခင္းဆိုျပီး ( ၃ )မ်ဳိးခြဲျခားျပီးမွတ္ေလ့႐ွိပါတယ္။
ပိဋကအားျဖင့္ခြဲျခင္းက ဝိနယပိဋက၊ သုတၱ( သုတၱႏၱ)ပိဋက၊ အဘိဓမၼပိဋက ဆိုျပီး ကြ်န္ေတာ္တို႔ အလြယ္ခြဲျပီးမွတ္ေလ့႐ွိတာက သုတ္၊ ဝိနည္း၊ အဘိဓမၼာ ဆိုတဲ့ ပိဋကတ္သုံးပုံေပါ့။
အလြယ္နားလည္ေအာင္ေျပာေတာ့ ဝိ+နီ= ေဆာင္ျခင္း၊ သံဃာ့ဂို္ဏ္းဆိုင္ရာ က်င့္ထုံးဥပေဒေပါ့။
သုတၱ(သုတၱႏၲ) ပိဋက ဆိုတာက ေဟာၾကားခ်က္ေပါ့၊
ၿမတ္စြာဘုရားသခင္ရဲ့ ေဟာၾကားဆုံးမေတာ္မူခဲ့တဲ့ ဗုဒၶဝစန ေတြကို သုတ္တရားစုလို႔ေခၚျခင္းပါ။
ဗာရာဏသီျပည္ မိဂဒါဝုန္ေတာ၌ ေ႐ွးဦးေဟာၾကားအပ္တဲ့ ဓမၼစၾကၤာတရားမွ အစျပဴ ၿပီး ၄၅ ႏွစ္တာ ကာလ ပါတ္လုံး သတၱဝါတို႔ရဲ့လြတ္ေျမာက္လမ္းအတြက္ ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ ပရိနိဗၺာန္ စံလုနီး ေနာက္ဆုံးေဟာၾကားခ်က္အထိတိုင္ေသာ တရားေဒသနာေတာ္ေတြကို သုတၱ၊ သုတၱန္ တရားအစု လို႔ေခၚပါတယ္။
အဘိဓမၼာပိဋက ဆိုတာကေတာ့ သုတၱပိဋကတို႔မွာေတြ ့႐ွိျပီးတဲ့ ဓမၼတို႔ထက္အေၾကာင္းအရာ၊ အနက္အဓိပၸါယ္ အယူအဆဖြင့္ဆိုခ်က္မ်ားမွာ၌ သာလြန္ နက္နဲေသာေၾကာင့္ အဘိဓမၼ လို႔ေခၚဆိုျခင္းပါပဲ၊
ျမတ္စြာဘုရားသည္ သတၱမဝါသို႔ေရာက္ေသာ္ မယ္ေတာ္အမိနတ္သားကို အေၾကာင္းျပဳ ၿပီး မယ္ေတာ္ သႏၲဳႆိတ နတ္သားႏွင့္တကြ နတ္ျဗဟၼာမ်ား အား ဝါတြင္းသုံးလကာလပတ္လုံး အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္ ကို ေဟာၾကား ေတာ္မူ၏။
နတ္တို႔အားေဟာၾကားခဲ့ေသာ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကို ႐ွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ အားလည္းေဟာၾကား နည္းေပးေတာ္မူခဲ့တယ္၊ ႐ွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္က မိမိရဲ့တပည့္ရဟန္း ငါးရာကို တစ္ဖန္ျပန္ ေဟာေတာ္ မူခဲ့ပါတယ္၊ ဤသို႔ျဖင့္ နတ္ျပည္တြင္ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္မ်ားဟာ
႐ွင္သာရိပုတၱရာႏွင့္ တပည့္ရဟန္း ငါးရာကိုအေၾကာင္းျပဳျပီး လူ႔ျပည္မွာလည္း စည္ပင္ျပန္႔ပြားလာပါတယ္၊ အဲဒီအဘိဓမၼာကို က်မ္းအားျဖင့္ ( ၇ ) က်မ္း ခြဲထားပါတယ္။
ပုဂံကနံရံပန္းခ်ီေတြမွာ အဲဒီပိဋကသုံးပုံ၊ သုတၱႏၱပိဋကထဲက ထုတ္ႏႈတ္ျပီး အေရးဆြဲခဲ့ဆုံးပဲျဖစ္တယ္။
ပုဂံကနံရံပန္းခ်ီ ( ၃ ) ( November 23 2014 on FB)
အဲဒီသုတၱပိဋကကို ေထရဝါဒစာေပေတြမွာ နိကာယအားျဖင့္( ၅ ) စုဖြဲ႕ျပီးေဖာ္ျပပါတယ္၊ နိကာယ၊ နိကာယ္ဆိုတာ အစုအေပါင္းဆိုတဲ့အဓိပၸါယ္ပါပဲ၊ သုတၱပိဋက ကိုခြဲတဲ့ နိကာယ္ငါးရပ္က
၁ - ဒီဃနိကာယ္
၂ - မဇၥ်ိမနိကာယ္
၃ - သံယုတၱနိကာယ္
၄ - အဂုၤတၱရနိကာယ္
၅ - ခုဒၵကနိကာယ္ တို႔ျဖစ္တယ္။
ပုဂံကနံရံပန္းခ်ီေတြက ေနာက္ဆုံးနိကာယ္ျဖစ္တဲ့ခုဒၵကနိကာယ္က်မ္းလာေတြကိုအမ်ားဆုံးထုတ္ႏႈတ္ေရးဆြဲခဲ့
ပုဂံကနံရံပန္းခ်ီ ( ၄ ) ( November 23 2014 on FB)
ျမင္းကပါဂူေျပာက္ၾကီးဘုရားမွ နံရံပန္းခ်ီ ၊ ရာဇကုမာရ္ရဲ့ ကုသိုလ္ပါ။ |
ခုဒၵကနိကာယ္ ဆိုတာ ေႏွာင္းေသာအစုၾကီး ပါတဲ့၊ေ႐ွ႕ကနိကာယ္ၾကီးေလးရပ္တို႔ေ
သုတၱပိဋက ရဲ့ ပဥၥမနဲ႔ေနာက္ဆုံးအစုျဖစ္တဲ့
ခြဲျခားပုံက
၁ - ခုဒၵကပါဌ
၂ - ဓမၼပဒ
၃ - ဥဒါနပါဠိ
၄ - ဣတိဝုတၱက
၅ - သုတၱနိပါတ
၆ - ဝိမာနဝတၳဳ
၇ - ေပတဝတၳဳ
၈ - ေထရဂါထာ
၉ - ေထရီဂါထာ
၁၀ - ဇာတက
၁၁ - နိေဒၵသ
၁၂ - ပဋိသမၻိဒါမဂၢ
၁၃ - အပဒါန
၁၄ - ဗုဒၶဝံသ
၁၅ - စရိယာပိဋက တို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီ (၁၅)က်မ္းထဲကမွ ( ၁၀ ) က်မ္းကို ပုဂံေခတ္က နံရံပန္းခ်ီေတြေရးဆြဲခဲ့တာပ
အဲဒီ ( ၁၀ )က်မ္းက
၁၊ ခုဒၵကပါဌ၊ ၂၊ ဓမၼပဒ၊ ၃၊ ဝိမာနဝတၳဳ၊ ၄၊ ေပတဝတၳဳ၊ ၅၊ ေထရဂါထာ၊ ၆၊ ေထရီဂါထာ၊
၇၊ ဇာတက၊ ၈၊ အပဒါန၊ ၉၊ ဗုဒၶဝံသ၊ ၁၀၊ စရိယာပိဋက။ တို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။
ပုဂံကနံရံပန္းခ်ီ ( ၅ ) ( November 24 2014 on FB)
ခရစ္ႏွစ္ ၁၁၁၃ ခုႏွစ္တြင္ ေရစက္သြန္းခ်လႈဒါန္းပူေဇာ္ျပီး တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ ရာဇကုမာရ္ ၏ ျမင္းကပါအရပ္႐ွိ ဂူေျပာက္ၾကီးေစတီတြင္ ပုဂံေခတ္နံရံေဆးေရးပန္းခ်ီ ဆရာက ေကာက္ေၾကာင္း ပန္းခ်ီ ေရးဆြဲနည္းျဖင့္ မ်က္ႏွာခံစားမႈရသေပၚလြင္ေအာင္ေရးဆြဲထားပုံ။
ပုဂံကနံရံပန္းခ်ီ ( ၆ )( November 24 2014 on FB)
အာဂ်န္တာလိႈဏ္ဂူ ( Ajanta Caves ) မွ လာခဲ့သည္တဲ့။
ပုဂံေဒသဆီ ကို အိနၵိယႏိုင္ငံ ဟိုက္ျဒာဘတ္နယ္မွာ႐ွိတဲ့ အဂ်န္တာလိႈဏ္ဂူ နံရံပန္းခ်ီေတြရဲ့ ေရးနည္း ( Fresco ) လို႔ေခၚတဲ့ အဂၤေတ ေပၚေရးနည္း ဟာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေရာက္လာျခင္းနဲ႔အတူ ဝင္ေရာက္လာခဲ့
တယ္ လို႔ ပညာရွင္ေတြက ယူဆၾကပါတယ္။
ဗုဒၶျမတ္စြာ ပရိနိဗၺာန္ စံလြန္ေတာ္မူျပီး နွစ္ေပါင္း ၃ဝ၀ ခန့္ေလာက္က ဟိုက္ျဒာဘတ္နယ္ရဲ့ သာယာေအးျငိမ္းလွတဲ့ ေတာၾကီးထဲမွာ ဝါဂိုရာျမစ္ကုိ မိုးလွ်က္ တည္႐ွိတဲ့ သဘာဝ ေက်ာက္ေတာင္ ၾကီးအတြင္းမွ အာဂ်န္တာဂူမ်ား ထဲမွာ ဗုဒၶ ရဟန္းေတာ္ မ်ားက ေတာရေဆာက္တည္ တရားအားထုတ္ရာ ကေန ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို အံ့ၾသဘြယ္ ထြင္းထုထားခဲ့ျပီး ဗုဒၶဝင္နံရံပန္းခ်ီ မ်ားကို ေရးဆဲြ ခ်န္ထားခဲ့ၾကပါတယ္။
အဲဒီ အာဂ်န္တာဂူက ေရးနည္းေတြက ပုဂံေဒသကို ပံ့်နံွ႔ခဲ့တယ္လို႔ အဆို႐ွိၾက ေပမဲ့ အေနာ္ရထာ လက္ထက္မွာ ေျမစိုက္ေစတီမ်ားသာ႐ွိသည္မို႔ လိႈဏ္ဂူေတြ တည္ေဆာက္ ခဲ့တဲ့ အာနနၵာလို ဂူပုထုိးေတြက က်န္စစ္သားလက္ထက္မွာမွ မ်ားမ်ားေပၚေပါက္လာတာျဖစ္လို႔ ၁၂ ရာစုေနွာင္းပိုင္းမွာ စတင္ေတြ႕႐ွိရမွာျဖစ္
ပါတယ္။
၁၂၊ ၁၃ ရာစု ဝန္းက်င္မွာ ေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ သဗၺညဳ၊ စူဠာမဏိ၊ ထီးလုိမင္းလို၊ ကန္ေတာ႔ ပလႅင္တို႔လို ပုဂံဘုရားမ်ားဟာ ျမင့္ျမင့္မားမားနဲ့ မီးလံွ်ၾကီးေတြ ေကာင္းကင္မွာ ထိုးတက္ေနသလို ဝင့္ၾကြားလွျပီး အဲဒီေစတီေတြနဲ႔အတူ ျမန္မာ ေတြရဲ့ ပံုက် ပန္းက်ေ႐ွး႐ိုးပန္းခီ်ကိုလည္း ကိုယ္ပိုင္ရ႐ွိခဲ့ၾကျပီျဖစ္ပါတယ္။
ပုဂံထက္ေရွးက်တဲ့ ပ်ဴ ေတြမွာလည္း ေဘာေဘာၾကီး၊ ဘုရားမာ တို႔ုလို ေစတီ မ်ားစြာက်န္ရစ္ခဲ့သလို ခင္ဘကုန္းကရခဲ့တဲ့ ပ်ဴ စာ နဲ႕ ေရႊ ေပခ်ပ္ေတြမွ ာလည္း ''ေယ ဓမၼာ ေဟတုပၸဘဝါ'' အစခီ်တဲ့ အတြက္ ပုဂံမတိုင္ခင္မွာပဲ ျမန္မာေတြရဲ့ ဧရာဝတီ ျမစ္ကမ္းပါးေပၚကို ဗုဒၶဘာသာ ေရာက္႐ွိျပီးျဖစ္ပါတယ္။
ဗုဒၶ ဘာသာဝင္ေရာက္လာျခင္းနဲ႔ အတူ နံရံပန္းခီ်ေရးနည္းဟာ အတူတဲြျပီး ပုဂံကို ေရာက္လာတယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ ဆက္လက္ ေစာေၾကာ သုေတသန လုပ္ၾကရဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီ အာဂ်န္တာဂူက ေရးနည္းေတြက ပုဂံေဒသကို ပံ့်နံွ႔ခဲ့တယ္လို႔ အဆို႐ွိၾက ေပမဲ့ အေနာ္ရထာ လက္ထက္မွာ ေျမစိုက္ေစတီမ်ားသာ႐ွိသည္မို႔ လိႈဏ္ဂူေတြ တည္ေဆာက္ ခဲ့တဲ့ အာနနၵာလို ဂူပုထုိးေတြက က်န္စစ္သားလက္ထက္မွာမွ မ်ားမ်ားေပၚေပါက္လာတာျဖစ္လို႔ ၁၂ ရာစုေနွာင္းပိုင္းမွာ စတင္ေတြ႕႐ွိရမွာျဖစ္
ပါတယ္။
၁၂၊ ၁၃ ရာစု ဝန္းက်င္မွာ ေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ သဗၺညဳ၊ စူဠာမဏိ၊ ထီးလုိမင္းလို၊ ကန္ေတာ႔ ပလႅင္တို႔လို ပုဂံဘုရားမ်ားဟာ ျမင့္ျမင့္မားမားနဲ့ မီးလံွ်ၾကီးေတြ ေကာင္းကင္မွာ ထိုးတက္ေနသလို ဝင့္ၾကြားလွျပီး အဲဒီေစတီေတြနဲ႔အတူ ျမန္မာ ေတြရဲ့ ပံုက် ပန္းက်ေ႐ွး႐ိုးပန္းခီ်ကိုလည္း ကိုယ္ပိုင္ရ႐ွိခဲ့ၾကျပီျဖစ္ပါတယ္။
ပုဂံထက္ေရွးက်တဲ့ ပ်ဴ ေတြမွာလည္း ေဘာေဘာၾကီး၊ ဘုရားမာ တို႔ုလို ေစတီ မ်ားစြာက်န္ရစ္ခဲ့သလို ခင္ဘကုန္းကရခဲ့တဲ့ ပ်ဴ စာ နဲ႕ ေရႊ ေပခ်ပ္ေတြမွ ာလည္း ''ေယ ဓမၼာ ေဟတုပၸဘဝါ'' အစခီ်တဲ့ အတြက္ ပုဂံမတိုင္ခင္မွာပဲ ျမန္မာေတြရဲ့ ဧရာဝတီ ျမစ္ကမ္းပါးေပၚကို ဗုဒၶဘာသာ ေရာက္႐ွိျပီးျဖစ္ပါတယ္။
ဗုဒၶ ဘာသာဝင္ေရာက္လာျခင္းနဲ႔ အတူ နံရံပန္းခီ်ေရးနည္းဟာ အတူတဲြျပီး ပုဂံကို ေရာက္လာတယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ ဆက္လက္ ေစာေၾကာ သုေတသန လုပ္ၾကရဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ပုဂံကနံရံပန္းခ်ီ စာ အမွတ္( ၆ ) မွာပဲရပ္ပါတယ္၊
က်န္တာက တစ္ဆူျခင္းစီနဲ႔ ပုဂံအေၾကာင္းက စိတ္ကူးတည့္သလိုေျပာပါမယ္။
ပုဂံကနံရံပန္းခ်ီေတြအတြက္ ေ႐ွ႕ကပညာ႐ွင္ေတြ အလုပ္လုပ္သြားတာ အံ့ၾသယူရပါလိမ့္မယ္။
အက်ယ္တဝင့္ ေလ့လာလိုသူေတြအတြက္ ျမန္မာပညာ႐ွင္ေတြအလုပ္လုပ္သြားတဲ့စာအုပ္ေတြက တစ္ဆူျခင္းစီအျပည့္အစုံ လုပ္သြားတာေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္၊
အဲဒါေတြက
- ျမင္းကပါဂူေျပာက္ၾကီး - ဦးေက်ာ္ျငိမ္း( လက္ေထာက္ညႊန္ၾကားေရးမႈး၊
အျငိမ္းစား၊ ေ႐ွးေဟာင္းသုေတသန)
- အပါယ္ရတနာလိႈဏ္ဂူဘုရား - အျငိမ္းစားေက်ာက္စာဝန္သီရိပ်ံခ်ီ ဦးျမ
- ေလာကထိပ္ပန္ ေစတီ - ဦးဘ႐ွင္ တို႔
စာအုပ္ေတြမွာ အဲဒီေစတီေတြနဲ ့ပါတ္သက္လို႔ျပည့္စုံစြာ သုေတသနလုပ္ထားခဲ့တာၾကာျပီျဖစ္ပါတယ္။
နံရံပန္းခ်ီေလ့လာလိုသူေတြက သူတို႔ေျပာျပီးသားကိုျပန္မေျပာၾကပဲ အခ်က္အလက္အသစ္နဲ႔ နည္းလမ္းက်တဲ့ အယူအဆအသစ္ကို ႐ွာၾကံၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေလ့လာလို၊ စာေရးသားလိုသူမ်ားအတြက္ ဓါတ္ပုံေပးဖို႔အသင့္႐ွိပါေၾကာင္း။
အဲဒါေတြက
- ျမင္းကပါဂူေျပာက္ၾကီး - ဦးေက်ာ္ျငိမ္း( လက္ေထာက္ညႊန္ၾကားေရးမႈး၊
အျငိမ္းစား၊ ေ႐ွးေဟာင္းသုေတသန)
- အပါယ္ရတနာလိႈဏ္ဂူဘုရား - အျငိမ္းစားေက်ာက္စာဝန္သီရိပ်ံခ်ီ ဦးျမ
- ေလာကထိပ္ပန္ ေစတီ - ဦးဘ႐ွင္ တို႔
စာအုပ္ေတြမွာ အဲဒီေစတီေတြနဲ ့ပါတ္သက္လို႔ျပည့္စုံစြာ သုေတသနလုပ္ထားခဲ့တာၾကာျပီျဖစ္ပါတယ္။
နံရံပန္းခ်ီေလ့လာလိုသူေတြက သူတို႔ေျပာျပီးသားကိုျပန္မေျပာၾကပဲ အခ်က္အလက္အသစ္နဲ႔ နည္းလမ္းက်တဲ့ အယူအဆအသစ္ကို ႐ွာၾကံၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေလ့လာလို၊ စာေရးသားလိုသူမ်ားအတြက္ ဓါတ္ပုံေပးဖို႔အသင့္႐ွိပါေၾကာင္း။
တစ္စုတစ္ေ၀း တစ္ေနရာထဲမွာ ၾကည့္ခြင့္ ဖတ္ခြင့္ မွတ္သားခြင့္ရတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးပါ သႏၲာေရ။ စကားမစပ္ သႏၲာ့ပို႔စ္ေလးကို ေကာ္ပီယူသြားတယ္ေနာ္ ...
ReplyDeleteကြတ္ထဲက ေဘာ္ဒါဂ်ီး ... ၊ လာဖတ္သြားတယ္။ ၾကားထဲမွာ ဘေလာ့ဂ္မေရးျဖစ္တာ ႏွစ္နဲ႔ခ်ီ ၾကာသြားေတာ့ ဘယ္သူေတြရဲ႕ဘေလာ့ဂ္ ဘယ္၀ွာနာမည္ေတြမွန္း မသိေတာ့ဘူး။ အခုေတာင္ မ်က္စိလည္လမ္းမွားၿပီး ေရာက္လာတာ။
ReplyDelete