စီးပြား အၾကီးမားဆုံး လုပ္ငန္းၾကီးလညိး
ပ်က္စီးသြားႏိုင္တယ္။
စည္းစိမ္ခ်မ္းသာ.....
ေခါင္းေဆာင္မႉ.....
မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္း.....
အနက္ရႉိင္းဆုံးအခ်စ္.....
အားလုံး ပ်က္စီးႏိုင္ပါတယ္။
ယုံၾကည္မႉတည္ေဆာက္ၿခင္း
ဆရာက ေဟာေၿပာခ်က္ ယုံၾကည္မႉတည္ေဆာက္ၿခင္း နိဒါန္းမွာယုံၾကည္မႉ မရွိၾကလို႔ၿဖစ္ေနတဲ့ အၿဖစ္အပ်က္တခုလို စေၿပာပါတယ္ ။ ဂ်ာနယ္တေစာင္ မွာဖတ္ရတဲ့ေဆာင္းပါးထဲမွာေဆးရုံက လူနာကိုမယုံ၊လူနာကေဆးရုံကိုမယုံၿဖစ္ေနတဲ့အေၾကာင္းပါ။ လူ႔အသက္ကိုကယ္ရတဲ့ေဆးရုံေဆးခန္းေတြမွာေတာင္ တစ္ဖက္ကိုတစ္ဖက္ ယုံၾကည္မႉနည္းပါးတဲ့သာဓကၿဖစ္ပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ ယုံၾကည္မႉဆိုတဲ့ကိတ္စဟာ သာမန္မဟု္ေတာ့ဘဲ အေရးကိတ္စၾကီးၾကီးမားမားၿဖစ္ေနၿပီလို႔မွတ္ခ်က္ေပးပါတယ္။
ယုံၾကည္မႉေလ်ာ့ပါးေနတဲ့ကိစၥကို ဘယ္လိုၿပန္ကုစားရမလဲ။
ယုံၾကည္မႉတည္ေဆာက္ၿခင္းကို ဘယ္လိုစတင္ၾကမလဲ။
အမွန္ေတာ့ ယုံၾကည္မႉဆိုတာ လက္ခံလိုက္ဖို႔ ပါပဲတဲ့။
လက္ခံလိုက္ရင္ ဒါဟာယုံၾကည္မႉတည္ေဆာက္ၿခင္းရဲ႔ အစပါပဲတဲ့။
ဒီေနရာမွာ ကၽြန္မ စဥ္းစားမိတာက အိမ္ကကေလးေတြ က်ဴရွင္အၿပန္ေနာက္က်ေနတယ္ဆိုပါစို႔။ဘာလို႔ေနာက္က်သလဲေမးမယ္။ က်ဴရွင္လႊတ္တာ ေနာက္က်လို႔ပါလို႔ေၿဖတာကို ဟုတ္ရဲ႔လား။မလိမ္နဲ႔ေနာ္။ က်ဴရွင္ကိုဖုန္းဆက္ေမးရမလား စသၿဖင့္သံသယေတြရွိေနရင္ ႏွစ္ဖက္ယုံၾကည္မႉမရႏိုင္ပါဘူး။
ေၾသာ္ ...ဟုတ္လား ။ေအးေအး လို႔ လက္ခံလိုက္ရင္ေတာ့ ကေလးေၿပာတာကို လက္ခံလိုက္တဲ့အတြက္ ၿပသနာမရွိဘူး။ တကယ္လည္းသံသယမထားဘဲလက္ခံလိုက္ရမွာပါ။ ေနာင္သူေၿပာတာဟုတ္မဟုတ္ စုံစမ္းရင္ ေပၚမွာပဲ ။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ သူေၿပာတာကို လက္ခံလိုက္ၿခင္း ၊တကယ္လည္းလက္ခံၿခင္းၿဖစ္ရင္ ဒါဟာယုံၾကည္မႉတစ္ခုရလိုက္ႏိုင္ပါတယ္။
ယုံၾကည္မႉမရွိရင္ဘာမွလုပ္လို႔မရဘူး။ ႏိုင္ငံအခ်င္းခ်င္းပဲၿဖစ္ၿဖစ္၊အဖြဲ႕အစည္းအခ်င္းခ်င္း၊လူပုဂၢိဳလ္ဆစ္ဦးခ်င္းပဲၿဖစ္ၿဖစ္၊ယုံၾကည္မႉမရွိရင္ဘာမွလုပ္လို႔မရပါဘူးတဲ့။ယုံၾကည္မႉဟာအဓိကပါပဲ။
ယုံၾကည္မႉေလ်ာ့ပါးေနတာဟာ အထူးအဆန္းေတာင္မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ေနရာတကာမွာယုံၾကည္မႉနည္းေနတယ္။လူတစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး မယုံၾကေတာ့ဘူး။ ကမၻာ႔ႏိုင္ငံအရပ္ရပ္မွာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအခ်င္းခ်င္း မယုံၾကဘူး။ဒီပစၥည္း အတုလား၊အစစ္လား၊ေစ်းႏႉန္းမွန္သလား စသၿဖင့္မယုံရဘူး။ ဒီလိုေနရာတိုင္းမွာ ယုံၾကည္မႉနည္းပါးလာတာကို သုေတသနၿပဳထားတာရွိပါတယ္။
အေမရိကန္မွာ သတင္းမီဒီယာေတြကို ဘယ္ေလာက္ယုံၾကည္ပါသလဲလို႔ေမးခြန္းေမးတဲ့အခါ...သတင္းမီဒီယာကို ယုံၾကည္တဲ့သူ ၂၂%ပဲ ရွိပါတယ္တဲ့။အဲဒီႏိုင္ငံမွာပဲ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြကို ယုံၾကည္ပါသလားလို႔ ေမးခြန္းေမးတဲ့အခါ ယုံၾကည္မႉရာႏႉန္းဟာ ၈% ပဲရွိသတဲ့။ အစိုးရကို ယုံၾကည္မႉက ၂၇% ရွိတယ္။ ကုမၼဏီၾကီးေတြမွာက်ေတာ့ ၁၂%ပဲရွိတယ္ လို႔ သိရပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခါ မိမိကလြဲၿပီးတၿခားသူေတြကို ဘယ္ေလာက္ယုံၾကည္မႉရွိသလဲ လို႔ ေမးခြန္းေမးၿပီး သူေတသနလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီကိတ္စမွာတၿခားလူကိုယုံၾကည္မႉ အေမရိကမွ််ာ ၂၄% ရွိတယ္။ အာဖရိကမွာေတာ့ ၁၈% ပဲရွိတယ္။ၿဗိတိန္ မွာ၂၉% ရွိတယ္။ အရင္ႏွစ္ေပါင္း ၄၀ တုန္းက သုေတသနမွာေတာ့ ၿဗိတိန္မွာ တၿခားလူကိုယုံၾကည္မႉဟာ ၆၀% ရွိခဲ့တာမို႔ အခုအမ်ားၾကီးေလ်ာ့သြားခဲ့ပါၿပီ ။ အဲဒီႏိုင္ငံေတြ နဲ့စာရင္ ဥေရာပၽြိုင္ငံမ်ားမွာေတာ့ ၆၈% ရွိေနတာ သိရပါတယ္။မိသားစုအတြင္းပဲၿဖစ္ၿဖစ္၊ ရုံးမွာပဲၿဖစ္ၿဖစ္၊အားကစားလုပ္တာပဲၿဖစ္ၿဖစ္ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ယုံၾကည္မႉမရွိဘူးဆိုရင္ ဘာမွေအာင္ၿမင္ေအာင္လုပ္ႏိုင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ အဖြဲ႔အစည္းေတြမွာလည္း ယုံၾကည္မႉဟာ အေရးၾကီးပါတယ္။
အဖြဲ႔အစည္းေတြမွာယုံၾကည္မႉဘယ္ေလာက္ရွိေၾကာင္း သူေတသနၿပဳခ်က္က စိတ္၀င္စားစရာပါ ။
အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုထဲမွာ ၀န္ထမ္းေတြက လူၾကီးကို ဘယ္ေလာက္ ယုံၾကည္သလဲလို႔ေမးခြန္းအေၿဖၿပဳစုတဲ့အခါ ကိုယ့္လူၾကီးကို ယုံၾကည္မႉရွိတဲ့လူ ၅၁% ရွိပါတယ္တဲ့ ။ လူၾကီးေတြကို သိကၡာရွိတယ္လို႔ ယုံတဲ့လူက ၃၆% ရွိၿပီး လူၾကီးေတြဟာမဟုတ္တာလုပ္ေနတယ္လို႔ ယုံတဲ့လူက ၇၆% ေတာင္ရွီသတဲ့။
အဲသေလာက္ မယုံမၾကည္ၿဖစ္ေနၾကတာပါ ။
ဒီလို မယုံမၾကည္ ဆက္ဆံေရးကို ၿပန္ၿပီးထိန္းမတ္ဘို႔ဆိုတာဟာ ယုံၾကည္မႉကို မၿဖစ္မေန တည္ေဆာက္ရပါလိမ့္မယ္။ ပ်က္သြားရင္ ၿပန္တည္ရပါလိမ့္မယ္။တစ္ခ်ိန္လုံးထိန္းသိမ္းေနဖို႔ လိုပါတယ္။ အဖြဲ႔အစည္းတစိခု ဟာ မယုံၾကည္ၿခင္းနဲ႔ ၿပိဳကြဲသြားႏိုင္ပါတယ္ ။
အဖြဲ႔အစည္းတင္မကပါဘူး။ လူမႉေပါင္းသင္း ဆက္ဆံေရးမွာ မိသားစုအခ်င္းခ်င္း ၊လင္နဲ႔မယား စသၿဖင့္ ကြဲၾကတာဟာ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး မယုံၾကည္ၾကေတာ့လို႔ပါပဲ။
ရုံးဌာနေတြထဲမွာ၊ အဖြဲ႔အစည္းေတြထဲမွာ လူတစ္ဦးခ်င္းဆီမွာ သက္ေရာက္ေနတာပါ ။တကယ္ေတာ့ ယုံၾကည္မႉဆိုတာ တင္းမာတဲ့ အရာမဟုတ္ပါဘူး ။ အေပ်ာ့ပါ ။ သင္ယူသင့္ပါတယ္။၏ယုံၾကည္မႉဟာ အေ၇းကိစၥၾကီးၿဖစ္ေနၿပီဆိုရင္ တစ္ခုခုလုပ္ရပါေတာ့မယ္။ နည္းပညာေတြ ပညာရွင္ေတြဟာ အေရးပါပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒၤီနည္းပညာေတြကို ယုံၾကည္မႉေပါင္းထည့္ဖို႔က အေရးကိစၥတစ္ခုၿဖစ္ေနတယ္။
ယုံၾကည္မႉေပါင္းထည့္ဘို႔ဆိုတာ မိမိ ကိုယ္မိမိ ပထမ ယုံၾကည္ရပါမယ္။
သင္ဘယ္သူ႔ကို ယုံသလဲ ။သင့္သားကိုလား။ သင့္အေမကိုလား။
ဒီေနရာမွာ ဆရာက မွတ္သားစရာ ဟာသေလးတစ္ခု ေၿပာၿပခဲ့ပါတယ္။ လူနာတစ္ေယာက္ရွိတယ္။ အဲဒီလူနာရဲ့ဆရာ၀န္က *ကဲ...ခင္ဗ်ား ေနာက္ ၅မနစ္က်ရင္ ေသလိမ့္မယ္။ ခင္ဗ်ား ဘယ္သူ႔ကို ဖုန္းဆက္ခ်င္လဲ *လို႔ ေၿပာသတဲ့။
လူနာက ငါဘယ္သူ႔ကို ဆက္ရမလဲစဥ္းစားတာေပါ့။
သူမွာခဲ့စရာေတြ ရွိမွာေပါ့။၏သူစဥ္းစားေနတာ ၅မိနစ္ရွိေတာ့မယ္။ ဒါနဲ႔ ဆရာ၀န္က ဘာၿဖစ္လို႔ ခုထိမဆက္ေသးတာလဲေၿပာၿပီး လူနာလည္းေသေရာ ဆိုပါေတာ့ ။ လူေတြဟာ တကယ္ မိုးထဲေရထဲက်ရင္ ယုံၾကည္စြာ မွာၾကားရမယ့္လူ ရွားတယ္။ အထက္က ဥပမာေလးဟာ မွတ္သားစရာပါ ။
ယုံၾကည္မႉကို ဘယ္လိုခံစားရလဲ ။ အလိုလို သိႏိုင္ပါတယ္။
အဲဒီအခါ ကိုယ္ယုံၾကည္တယ္ဆိုတာ သူ႔ကိုဘယ္လိုေၿပာမလဲ။
ဘယ္ေလာက္ၿမန္ၿမန္ ေၿပာႏိုင္မလဲ။
ဒီယုံၾကည္မႉနဲ႔ ဆက္ဆံၿခင္းက သင့္ကို ဘယ္ေလာက္ေပ်ာ္ရႊင္ေစသလဲ။ အဲဒါေလးေတြ ဆန္းစစ္ၾကည့္ရင္ ယုံၾကည္မႉ၇ွိတာဟာ ေကာင္းမြန္ေၾကာင္း ထင္ရွားလာပါလိမ့္မည္။
အဲဒါနဲ႔ ေၿပာင္းၿပန္ စဥ္းစားဖို႔လဲရွိတယ္။
သင္မယုံၾကည္ႏိုင္တဲ့လူကိုစဥ္းစားၾကည့္ပါ။
သင္ဘယ္လိုခံစားရသလဲ။
ကိစၥေတြ ဘယ္ေလာက္ၿမန္ၿမန္ ၿပီးႏိုင္သလဲ။
အဲဒီဆက္ဆံေရး က ေပ်ာ္စရာေကာင္းသလား။
လူေတြက အေၾကာင္းရင္းကိုမစဥ္းစားဘူး ။ မယုံတာကို ယုံေအာင္ မဖန္တီးဘဲ အုပ္ခ်ဳပ္တာနဲ႔ တလြဲလုပ္ေနၾကတယ္။
ယုံၾကည္မႉမရွိရင္ အလုပ္ေတြ ၾကန္႔ၾကာပါတယ္။
ဥပမာ ေလယာဥ္စီးတဲ့အခါ...
အရင္က အေမရိက သြားေလယာဥ္စီးရတာ စစ္ေဆးမႉခဏေလးပဲ။ အခုဆိုရင္ စစ္ေဆးလိုက္တာအမ်ိဳးမ်ိဳး။ ဒါ ဘာေၾကာင့္လဲ။ မယုံလို႔ ။
ေလာကၾကီးမွာ အလုပ္ေတြ ေနွးသြားတယ္ ၊ ၾကာေနတယ္ ဆိုတာဟာ ကုန္က်စရိတ္ကို တက္ေစပါတယ္။
ယုံၾကည္မႉမရွိဘူးေတာ့ဘူးဆိုတဲ့အခါ...
စီးပြားအၾကီးမားဆုံးလုပ္ငန္းၾကီးလည္းပ်က္စီးသြားႏိုင္တယ္။
စည္းစိမ္ခ်မ္းသာ....
ေခါင္းေဆာင္မႉ....
မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္း....
အနက္ရႉိင္းဆုံးအခ်စ္....
အားလုံးပ်က္စီးႏိုင္ပါတယ္။
လူေတြက ယုံၾကည္မႉဆိုတာကို နားမလည္ၾကဘူး။ ဥေပကၡာၿပဳၾကတယ္။ အထင္ေသးၾကတယ္။ မလိုဘူးလို႔ထင္ၾကတယ္။ ဒိေတာ့ ဥေပကၡာမၿပဳၾကဘို႔လိုပါတယ္။လက္ေလွ်ာ့လိုက္ရင္ တည္ေဆာက္လို႔ မ၇ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။
No comments:
Post a Comment