Saturday, November 29, 2014

ဒီဇိုင္းမ်ိဳးေဆြသန္း ရဲ႕ မ်က္ႏွာစာအုပ္ေပၚမွ - ပုဂံနံရံပန္းခ်ီ

မဂၤလာပါရွင္ ။
က်မ အေနနဲ႕ facebook မွာ  ဒီဇိုင္းမ်ိဳးေဆြသန္း ရဲ႕ ဘုရားမ်ားအေၾကာင္း ေရးတာေတြကို စိတ္၀င္စားႏွစ္သက္သေဘာက် ပါတယ္ ။ သို႕ေသာ္ facebook မွာက တစုတစည္းထဲ ဖတ္မယ္ဆို ရွာရခက္တဲ့အတြက္ က်မ ဘေလာ့ေလးမွာ စုစည္းကူးယူေဖာ္ၿပခြင့္ ကို ဒီဇိုင္းမ်ိဳးေဆြသန္း ထံမွာ ခြင့္ၿပဳခ်က္ေတာင္းခံ ခဲ့ပါတယ္ ။ ဒီ ဓါတ္ပုံမ်ား စာမ်ားကို တခုခုအတြက္အသုံးၿပဳ ကူးယူခ်င္ပါက ဆရာဒီဇိုင္းမ်ိဳးေဆြသန္း ထံသို႕သာ တိုက္ရိုက္ခြင့္ၿပဳခ်က္ယူရမည္ ၿဖစ္ပါေၾကာင္း ေမတၱာရပ္ခံလိုပါတယ္ရွင္ ။



ပုဂံေဒသက ၾကြင္းက်န္ရစ္ခဲ့တဲ့ နံရံပန္းခ်ီ ဧရိယာကစတုရန္းေပ ၂ သိန္းေက်ာ္ ယေန႔ထိက်န္႐ွိေနပါတယ္။
      ေ႐ွ႕လူေတြခ်န္ထားရစ္ခဲ့တာကို ကိုယ္လည္းဘာမွမခ်န္ထားရစ္ႏိုင္ပါလားလို႔ ေတြးေတာမိရင္ သူတို႔ခ်န္ထားရစ္ခဲ့တဲ့ ယဥ္ေက်းမႈအႏုလက္ရာေတြကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေ႐ွာက္ၾကရမွာ ငါတို႔ တစ္ဦးျခင္း စီ မွာ တာဝန္႐ွိပါလားလို ႔အရင္ဆုံးႏွလုံးသြင္းရမွာျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီလိုမဟုတ္ဖူးဆိုရင္ေတာ့ ေနာက္မ်ဳိးဆက္အတြက္ကိုယ္တိုင္လည္း ဘာမွဂုဏ္ယူစရာမထားခဲ့ႏိုင္၊ ကိုယ္ဂုဏ္ယူရတဲ့ေ႐ွ႕လူေတြခ်န္ထားခဲ့တာေတြကိုလည္း ေနာက္လူကိုလက္ဆင့္ကမ္းမေပးႏိုင္ဆိုရင္ေတာ့
တာဝန္ မဲ့လြန္း ခဲ့ျပီး ေပါ့ေပါ့ေနေပါ့ေပါ့စားနဲ ့လူ႔ေလာကကေနျပန္လည္ထြက္ခြာသြားခဲ့ရျပီ ဆိုတာ အလြန္႐ွက္စရာ ေကာင္းလွပါတယ္။  ေနာက္လူမ်ားက ကဲ့ရဲ့ျပစ္တင္လို႔ ဆုံးမွာမဟုတ္ေတာ့ဖူးဆိုတာ  လည္း  ႏွလုံးသြင္းဆင္ျခင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

လူ႔ေလာကကိုဝင္ေရာက္လာခဲ့ျပီး ေလာကေကာင္းက်ဳိးကို ဘာမွျဖည့္စြက္မေပးခဲ့ႏိုင္ဆိုတာထက္ ကိုယ့္ ပတ္ဝန္းက်င္ ေကာင္းက်ဳိးကိုေတာင္ ဘာမွျဖည့္စြက္မေပးခဲ့ႏိုင္ပါလားလို႕ ေတြးမိရင္ အျပစ္က ၾကီးလြန္းလွတယ္ဆိုတာ အထင္အ႐ွားျမင္ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။

   ေ႐ွ႕လူေတြက ယဥ္ေက်းမႈေခတ္အဆက္ဆက္ကို ျဖတ္သန္းခဲ့လို႔ယဥ္ေက်းမႈအားေကာင္းေမာင္းသန္တဲ့ လူမ်ဳိး လို႔ ေခတ္ကမၻာမွာ အထိုက္အေလ်ာက္တင့္တယ္ခြင့္ရတဲ့သက္တမ္းက ကုန္ဆုံးပါေတာ့မယ္။
ျမန္မာမပါပဲ လည္ေနတဲ့ကမၻာလို႔ အလြယ္ျမင္ႏိုင္ပါတယ္၊ သဘာဝအရင္းအျမစ္ကိုပဲ ထုတ္ေရာင္းစားတာ ကုန္ေတာ့ လူသားအရင္းျမစ္ကိုထုတ္ေရာင္းတာ ထိပ္ဆုံးကေ႐ွးေဟာင္းပစၥည္းနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈ လက္ရာ ကိုထုတ္ေရာင္းတာ ခဏေနရင္လံကြတ္တီနဲ႔ျမန္မာေတြျဖစ္ဖို႔လက္တစ္ကမ္းပဲလိုတာ ပုဂံက မေ႐ႊ႕ မေျပာင္းႏိုင္ တဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈအႏုပညာလက္ရာေတြေၾကာင့္ပါလားလို႔ နားလည္ရင္ မွီႏိုင္ပါေသးရဲ့လို႔ပဲေျပာခ်င္ပါတယ္။

အနည္းဆုံး ဆီးဂိမ္းပိတ္ပြဲမွာ ႏိုင္ငံျခားသတင္းဌာနကေၾကျငာသြားတဲ့ၾကီးမားတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ ရင္းျမစ္   ေတြနဲ ့အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ့ giant ေတြရဲ့ႏိုင္ငံလို႔ေျပာဆိုမႈက ေနာက္တစ္ၾကိမ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုေၾကျငာ မယ္ ဆိုတာ မွန္းၾကည့္လို႔ရပါလိမ့္မယ္။

အခုပုဂံမွာ ၾကြင္းက်န္ရစ္တဲ့ ဧရိယာစတုရန္းေပ ႏွစ္သိန္းေက်ာ္ထဲက အနည္းငယ္အေၾကာင္း ကြ်န္ေတာ္သိသေလာက္ေျပာပါမယ္


 ပုဂံက နံရံပန္းခ်ီ( ၁ )  ( November 23 2014 on FB)

















 
ပုဂံေဒသမွာၾကြင္းက်န္ရစ္တဲ့နံရံပန္းခ်ီဧရိယာက စတုရန္းေပ ဧရိယာ ၂ သိန္းေက်ာ္က်န္ရစ္တယ္၊
စိတ္ဝင္စားလို႔ေလ့လာခ်င္ရင္ လြယ္ကူတဲ့နည္း႐ွိပါတယ္၊ အရင္ဆုံးက ေခတ္ေတြခြဲထုတ္လိုက္ေပါ့ ၁၁ရာစု၊ ၁၂ ရာစု နဲ ့၁၃ ရာစု(၃) ေခတ္ေပါ့၊ 
အေစာဆုံးနဲ ့လက္ရာအေကာင္းဆုံး၊ ေဆးသားေကာင္းမြန္စြာအက်န္႐ွိဆုံးေတြက ပုထိုးသားမ်ား၊ အပါယ္ရတနာ၊  နဂါး႐ုံ၊ အာနႏၵာ၊ျမင္းကပါက ဂူေျပာက္ၾကီးတို႔ျဖစ္တယ္။
ရဲလိုေအာ္ကာလို႔ေခၚတဲ့ ေျမဝါေရာင္မ်ားမ်ား၊ အနီ၊ အနက္နဲ႔ နီညိဳေရာင္ ေတြျဖစ္တယ္၊ တစ္ဖက္ကလည္းအဲဒီဂူဘုရားေတြက အမိုးနိမ့္နိမ့္နဲ႔ ကုတ္ဝတ္ဝတ္ တည္ေဆာက္ထားျပီး အလင္းေရာင္ နည္းလို႔ အပ်က္အစီးနည္း တယ္လို႔ေျပာရမယ္။
အာနႏၵာကေဆးေရးပန္းခ်ီကေတာ့ ေခတ္အဆက္ဆက္ ေဂါပကေက်းဇူးနဲ ့ ထုံးသုတ္ေပးခဲ့ေတာ့ နံရံပန္းခ်ီ အားလုံးတစ္လက္မမွ် မက်န္ေအာင္ပ်က္စီး ဆုံး႐ႈံးခဲ့ရေပမယ့္ အခုရက္ပိုင္းေတြမွာပဲ ယူနက္စကိုက နည္းပညာ နဲ႔ ထုံးေတြကို ခြ်တ္ေပးတဲ့ ပေရာဂ်က္စတင္ျပီးမၾကာခင္မွာပဲ နံရံပန္းခ်ီတစ္ခ်ဳိ႕ေပၚထြက္လာ
ျပီျဖစ္တယ္။
     နံရံပန္းခ်ီအားလုံးက ဗုဒၶ အတၳဳပတၱိဆိုင္ရာ ပန္းခ်ီေတြပဲျဖစ္တယ္၊ အိႏၵိယ အာဂ်ႏၵာ လိႈဏ္ဂူ က  ေရးဆြဲနည္းကေနျမစ္ဖ်ားခံခဲ့တာဆိုေတာ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေရာက္လာျခင္းနဲ႔အတူ ပန္းခ်ီ   ေရးဆြဲနည္း လည္းဖြံ႕ျဖိဳးလာခဲ့ တာလို႔ ေျပာလို႔လည္းရပါတယ္။
သဘာဝကရတဲ့ပစၥည္းေတြနဲ ႔ေရးဆြဲဖို႔ေဆးေတြကိုရ႐ွိခဲ့တယ္၊ ေက်ာက္စာမွတ္တမ္းေတြအရ ပန္းခ်ီ   ေရးဆြဲဖို႔ ေဆးေတြထုတ္ေပးတဲ့စာရင္းတစ္ခ်ဳိ႕ေတြ႕ ရတယ္၊ ပန္းခ်ီဆရာ ေတြကိုေပးဖို႔ အခေၾကးေငြ စာရင္းေတြ႕ရတယ္၊ ေဗာဓိေက်ာင္း ေက်ာက္စာအရ ပန္းခ်ီဆရာၾကီး စိတၱရာဗိစည္ နဲ ့ အဖြဲ ့လို႕   ေတြ ့ရတဲ့အတြက္ ပန္းခ်ီဆရာတစ္ဦးနာမည္ကိုသိရတယ္။
ပုဂံေခတ္နံရံပန္းခ်ီေတြကတစ္ဆင့္ ပုဂံေခတ္ရဲ့ လူမႈေရး၊ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ၊ ကိုးကြယ္ယုံၾကည္မႈ၊ စစ္ေရး   ႏိုင္ငံေရး မ်ားစြာေသာအေၾကာင္းအရာေတြကို ေျခရာခံလို႔ရမယ္။
အဲဒီနံရံပန္းခ်ီေတြဟာ ႏိုင္ငံရဲ့ အမ်ဳိးသားရတနာစာရင္းမွာ ထိပ္ဆုံးက႐ွိေနတဲ့ ဂုဏ္ယူဖြယ္ရာအေကာင္းဆုံး ပစၥည္းေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။


 ပုဂံက နံရံပန္းခ်ီ ( ၂ )( November 23 2014 on FB)



ဗုဒၶစာေပဆိုတာ ပိဋကစာေပပါပဲ။
ပါဠိဘာသာသက္သက္နဲ႔စီကုံးထားတယ္၊ အဲဒီပိဋကစာေပကို ေထရဘာသာဝင္ေတြက ဘီစီ ( ၅ )ရာစုမွ ( ၁)ရာစုကုန္ခန္႔အထိ ႏႈတ္တက္အာဂုံေဆာင္က်က္မွတ္ျပီးထိမ္းသိမ္းထားခဲ့ၾကပါတယ္၊သီဟိုဠ္ကြ်န္းသို႔ (၁) ဘီစီရာစု ကုန္ခါနီးေရာက္မွ စာေပအျဖစ္ေရးသားမွတ္တမ္းတင္ခဲ့ၾကပါတယ္။
အဲဒီပိဋကစာေပကို
၁ - ပိဋကအားျဖင့္ခြဲျခင္း
၂ - နိကာယအားျဖင့္ခြဲျခင္း
၃ - အဂၤအားျဖင့္ခြဲျခင္းဆိုျပီး ( ၃ )မ်ဳိးခြဲျခားျပီးမွတ္ေလ့႐ွိပါတယ္။
ပိဋကအားျဖင့္ခြဲျခင္းက ဝိနယပိဋက၊ သုတၱ( သုတၱႏၱ)ပိဋက၊ အဘိဓမၼပိဋက ဆိုျပီး ကြ်န္ေတာ္တို႔ အလြယ္ခြဲျပီးမွတ္ေလ့႐ွိတာက သုတ္၊ ဝိနည္း၊ အဘိဓမၼာ ဆိုတဲ့ ပိဋကတ္သုံးပုံေပါ့။
အလြယ္နားလည္ေအာင္ေျပာေတာ့ ဝိ+နီ= ေဆာင္ျခင္း၊ သံဃာ့ဂို္ဏ္းဆိုင္ရာ က်င့္ထုံးဥပေဒေပါ့။
သုတၱ(သုတၱႏၲ) ပိဋက ဆိုတာက ေဟာၾကားခ်က္ေပါ့၊
ၿမတ္စြာဘုရားသခင္ရဲ့ ေဟာၾကားဆုံးမေတာ္မူခဲ့တဲ့ ဗုဒၶဝစန ေတြကို သုတ္တရားစုလို႔ေခၚျခင္းပါ။
ဗာရာဏသီျပည္ မိဂဒါဝုန္ေတာ၌ ေ႐ွးဦးေဟာၾကားအပ္တဲ့ ဓမၼစၾကၤာတရားမွ အစျပဴ ၿပီး ၄၅ ႏွစ္တာ ကာလ ပါတ္လုံး သတၱဝါတို႔ရဲ့လြတ္ေျမာက္လမ္းအတြက္ ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ ပရိနိဗၺာန္ စံလုနီး   ေနာက္ဆုံးေဟာၾကားခ်က္အထိတိုင္ေသာ  တရားေဒသနာေတာ္ေတြကို သုတၱ၊ သုတၱန္ တရားအစု လို႔ေခၚပါတယ္။
အဘိဓမၼာပိဋက ဆိုတာကေတာ့ သုတၱပိဋကတို႔မွာေတြ ့႐ွိျပီးတဲ့ ဓမၼတို႔ထက္အေၾကာင္းအရာ၊ အနက္အဓိပၸါယ္   အယူအဆဖြင့္ဆိုခ်က္မ်ားမွာ၌ သာလြန္ နက္နဲေသာေၾကာင့္ အဘိဓမၼ လို႔ေခၚဆိုျခင္းပါပဲ၊
ျမတ္စြာဘုရားသည္ သတၱမဝါသို႔ေရာက္ေသာ္ မယ္ေတာ္အမိနတ္သားကို အေၾကာင္းျပဳ ၿပီး မယ္ေတာ္ သႏၲဳႆိတ  နတ္သားႏွင့္တကြ နတ္ျဗဟၼာမ်ား အား ဝါတြင္းသုံးလကာလပတ္လုံး အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္ ကို ေဟာၾကား ေတာ္မူ၏။
နတ္တို႔အားေဟာၾကားခဲ့ေသာ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကို ႐ွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ အားလည္းေဟာၾကား နည္းေပးေတာ္မူခဲ့တယ္၊   ႐ွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္က မိမိရဲ့တပည့္ရဟန္း ငါးရာကို တစ္ဖန္ျပန္   ေဟာေတာ္   မူခဲ့ပါတယ္၊    ဤသို႔ျဖင့္ နတ္ျပည္တြင္ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္မ်ားဟာ
႐ွင္သာရိပုတၱရာႏွင့္ တပည့္ရဟန္း ငါးရာကိုအေၾကာင္းျပဳျပီး  လူ႔ျပည္မွာလည္း စည္ပင္ျပန္႔ပြားလာပါတယ္၊ အဲဒီအဘိဓမၼာကို က်မ္းအားျဖင့္ ( ၇ ) က်မ္း ခြဲထားပါတယ္။
ပုဂံကနံရံပန္းခ်ီေတြမွာ အဲဒီပိဋကသုံးပုံ၊ သုတၱႏၱပိဋကထဲက ထုတ္ႏႈတ္ျပီး အေရးဆြဲခဲ့ဆုံးပဲျဖစ္တယ္။


 ပုဂံကနံရံပန္းခ်ီ ( ၃ )  ( November 23 2014 on FB)



အဲဒီသုတၱပိဋကကို ေထရဝါဒစာေပေတြမွာ နိကာယအားျဖင့္( ၅ ) စုဖြဲ႕ျပီးေဖာ္ျပပါတယ္၊ နိကာယ၊ နိကာယ္ဆိုတာ အစုအေပါင္းဆိုတဲ့အဓိပၸါယ္ပါပဲ၊   သုတၱပိဋက ကိုခြဲတဲ့ နိကာယ္ငါးရပ္က
၁ - ဒီဃနိကာယ္
၂ - မဇၥ်ိမနိကာယ္
၃ - သံယုတၱနိကာယ္
၄ - အဂုၤတၱရနိကာယ္
၅ - ခုဒၵကနိကာယ္ တို႔ျဖစ္တယ္။

ပုဂံကနံရံပန္းခ်ီေတြက ေနာက္ဆုံးနိကာယ္ျဖစ္တဲ့ခုဒၵကနိကာယ္က်မ္းလာေတြကိုအမ်ားဆုံးထုတ္ႏႈတ္ေရးဆြဲခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။



 ပုဂံကနံရံပန္းခ်ီ ( ၄ ) ( November 23 2014 on FB)

ျမင္းကပါဂူေျပာက္ၾကီးဘုရားမွ နံရံပန္းခ်ီ ၊ ရာဇကုမာရ္ရဲ့ ကုသိုလ္ပါ။























ခုဒၵကနိကာယ္ ဆိုတာ ေႏွာင္းေသာအစုၾကီး ပါတဲ့၊ေ႐ွ႕ကနိကာယ္ၾကီးေလးရပ္တို႔ေနာက္မွ ထပ္မံ ဖြဲ႔စည္းေသာအစုျဖစ္တဲ့အတြက္ ေႏွာင္းေသာအစုလို႔အဓိပၸါယ္ရတဲ့   ခုဒၵကနိကာယ္လို႔ အမည္ေပးတယ္     လို႔လည္းယူဆႏိုင္ပါတယ္။

သုတၱပိဋက ရဲ့ ပဥၥမနဲ႔ေနာက္ဆုံးအစုျဖစ္တဲ့ ခုဒၵကနိကာယ္ကိုက်မ္းေပါင္း( ၁၅ )က်မ္းနဲ႔ခြဲထားပါတယ္၊ သီဟိုဠ္မူက အ႒ကထာဆရာ ႐ွင္မဟာဗုဒၶေဃာသရဲ့ မူအတိုင္းပဲျဖစ္ျပီး ပညာ႐ွင္သုေတသီေတြေရတြက္ပုံနဲ႔ လည္းသေဘာညီတဲ့(၁၅)က်မ္းပဲျဖစ္ပါတယ္။

ခြဲျခားပုံက
၁ - ခုဒၵကပါဌ
၂ - ဓမၼပဒ
၃ - ဥဒါနပါဠိ
၄ - ဣတိဝုတၱက
၅ - သုတၱနိပါတ
၆ - ဝိမာနဝတၳဳ
၇ - ေပတဝတၳဳ
၈ - ေထရဂါထာ
၉ - ေထရီဂါထာ
၁၀ - ဇာတက
၁၁ - နိေဒၵသ
၁၂ - ပဋိသမၻိဒါမဂၢ
၁၃ - အပဒါန
၁၄ - ဗုဒၶဝံသ
၁၅ - စရိယာပိဋက တို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီ (၁၅)က်မ္းထဲကမွ ( ၁၀ ) က်မ္းကို ပုဂံေခတ္က နံရံပန္းခ်ီေတြေရးဆြဲခဲ့တာပါ။
အဲဒီ ( ၁၀ )က်မ္းက
၁၊ ခုဒၵကပါဌ၊ ၂၊ ဓမၼပဒ၊ ၃၊ ဝိမာနဝတၳဳ၊ ၄၊ ေပတဝတၳဳ၊ ၅၊ ေထရဂါထာ၊ ၆၊ ေထရီဂါထာ၊
၇၊ ဇာတက၊ ၈၊ အပဒါန၊ ၉၊ ဗုဒၶဝံသ၊ ၁၀၊ စရိယာပိဋက။ တို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။



ပုဂံကနံရံပန္းခ်ီ ( ၅ ) ( November 24 2014 on FB)

            ခရစ္ႏွစ္ ၁၁၁၃ ခုႏွစ္တြင္ ေရစက္သြန္းခ်လႈဒါန္းပူေဇာ္ျပီး တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ ရာဇကုမာရ္ ၏  ျမင္းကပါအရပ္႐ွိ ဂူေျပာက္ၾကီးေစတီတြင္ ပုဂံေခတ္နံရံေဆးေရးပန္းခ်ီ ဆရာက  ေကာက္ေၾကာင္း ပန္းခ်ီ   ေရးဆြဲနည္းျဖင့္ မ်က္ႏွာခံစားမႈရသေပၚလြင္ေအာင္ေရးဆြဲထားပုံ။








ပုဂံကနံရံပန္းခ်ီ ( ၆ )( November 24 2014 on FB)






အာဂ်န္တာလိႈဏ္ဂူ ( Ajanta Caves ) မွ လာခဲ့သည္တဲ့။
ပုဂံေဒသဆီ ကို အိနၵိယႏိုင္ငံ ဟိုက္ျဒာဘတ္နယ္မွာ႐ွိတဲ့ အဂ်န္တာလိႈဏ္ဂူ နံရံပန္းခ်ီေတြရဲ့ ေရးနည္း ( Fresco ) လို႔ေခၚတဲ့ အဂၤေတ ေပၚေရးနည္း ဟာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေရာက္လာျခင္းနဲ႔အတူ ဝင္ေရာက္လာခဲ့
တယ္    လို႔ ပညာရွင္ေတြက ယူဆၾကပါတယ္။

    ဗုဒၶျမတ္စြာ ပရိနိဗၺာန္ စံလြန္ေတာ္မူျပီး နွစ္ေပါင္း ၃ဝ၀ ခန့္ေလာက္က ဟိုက္ျဒာဘတ္နယ္ရဲ့ သာယာေအးျငိမ္းလွတဲ့      ေတာၾကီးထဲမွာ ဝါဂိုရာျမစ္ကုိ မိုးလွ်က္ တည္႐ွိတဲ့ သဘာဝ   ေက်ာက္ေတာင္  ၾကီးအတြင္းမွ  အာဂ်န္တာဂူမ်ား ထဲမွာ ဗုဒၶ ရဟန္းေတာ္ မ်ားက  ေတာရေဆာက္တည္ တရားအားထုတ္ရာ ကေန ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို အံ့ၾသဘြယ္ ထြင္းထုထားခဲ့ျပီး ဗုဒၶဝင္နံရံပန္းခ်ီ မ်ားကို    ေရးဆဲြ  ခ်န္ထားခဲ့ၾကပါတယ္။
အဲဒီ အာဂ်န္တာဂူက ေရးနည္းေတြက ပုဂံေဒသကို ပံ့်နံွ႔ခဲ့တယ္လို႔ အဆို႐ွိၾက ေပမဲ့ အေနာ္ရထာ လက္ထက္မွာ ေျမစိုက္ေစတီမ်ားသာ႐ွိသည္မို႔ လိႈဏ္ဂူေတြ တည္ေဆာက္ ခဲ့တဲ့ အာနနၵာလို ဂူပုထုိးေတြက က်န္စစ္သားလက္ထက္မွာမွ မ်ားမ်ားေပၚေပါက္လာတာျဖစ္လို႔ ၁၂ ရာစုေနွာင္းပိုင္းမွာ စတင္ေတြ႕႐ွိရမွာျဖစ္
ပါတယ္။
      ၁၂၊ ၁၃ ရာစု ဝန္းက်င္မွာ ေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ သဗၺညဳ၊ စူဠာမဏိ၊ ထီးလုိမင္းလို၊ ကန္ေတာ႔ ပလႅင္တို႔လို   ပုဂံဘုရားမ်ားဟာ        ျမင့္ျမင့္မားမားနဲ့ မီးလံွ်ၾကီးေတြ ေကာင္းကင္မွာ ထိုးတက္ေနသလို ဝင့္ၾကြားလွျပီး အဲဒီေစတီေတြနဲ႔အတူ ျမန္မာ ေတြရဲ့ ပံုက် ပန္းက်ေ႐ွး႐ိုးပန္းခီ်ကိုလည္း ကိုယ္ပိုင္ရ႐ွိခဲ့ၾကျပီျဖစ္ပါတယ္။
          ပုဂံထက္ေရွးက်တဲ့ ပ်ဴ ေတြမွာလည္း ေဘာေဘာၾကီး၊ ဘုရားမာ တို႔ုလို ေစတီ မ်ားစြာက်န္ရစ္ခဲ့သလို ခင္ဘကုန္းကရခဲ့တဲ့ ပ်ဴ စာ နဲ႕ ေရႊ ေပခ်ပ္ေတြမွ ာလည္း ''ေယ ဓမၼာ ေဟတုပၸဘဝါ'' အစခီ်တဲ့ အတြက္ ပုဂံမတိုင္ခင္မွာပဲ  ျမန္မာေတြရဲ့ ဧရာဝတီ ျမစ္ကမ္းပါးေပၚကို ဗုဒၶဘာသာ ေရာက္႐ွိျပီးျဖစ္ပါတယ္။
ဗုဒၶ ဘာသာဝင္ေရာက္လာျခင္းနဲ႔ အတူ နံရံပန္းခီ်ေရးနည္းဟာ အတူတဲြျပီး ပုဂံကို ေရာက္လာတယ္ ဆိုတာကိုေတာ့  ဆက္လက္ ေစာေၾကာ သုေတသန လုပ္ၾကရဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ပုဂံကနံရံပန္းခ်ီ စာ အမွတ္( ၆ ) မွာပဲရပ္ပါတယ္၊
က်န္တာက တစ္ဆူျခင္းစီနဲ႔ ပုဂံအေၾကာင္းက စိတ္ကူးတည့္သလိုေျပာပါမယ္။
ပုဂံကနံရံပန္းခ်ီေတြအတြက္ ေ႐ွ႕ကပညာ႐ွင္ေတြ အလုပ္လုပ္သြားတာ အံ့ၾသယူရပါလိမ့္မယ္။
အက်ယ္တဝင့္ ေလ့လာလိုသူေတြအတြက္ ျမန္မာပညာ႐ွင္ေတြအလုပ္လုပ္သြားတဲ့စာအုပ္ေတြက တစ္ဆူျခင္းစီအျပည့္အစုံ လုပ္သြားတာေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္၊
အဲဒါေတြက
- ျမင္းကပါဂူေျပာက္ၾကီး - ဦးေက်ာ္ျငိမ္း( လက္ေထာက္ညႊန္ၾကားေရးမႈး၊
အျငိမ္းစား၊ ေ႐ွးေဟာင္းသုေတသန)
- အပါယ္ရတနာလိႈဏ္ဂူဘုရား - အျငိမ္းစားေက်ာက္စာဝန္သီရိပ်ံခ်ီ ဦးျမ
- ေလာကထိပ္ပန္ ေစတီ - ဦးဘ႐ွင္ တို႔
စာအုပ္ေတြမွာ အဲဒီေစတီေတြနဲ ့ပါတ္သက္လို႔ျပည့္စုံစြာ သုေတသနလုပ္ထားခဲ့တာၾကာျပီျဖစ္ပါတယ္။
နံရံပန္းခ်ီေလ့လာလိုသူေတြက သူတို႔ေျပာျပီးသားကိုျပန္မေျပာၾကပဲ အခ်က္အလက္အသစ္နဲ႔ နည္းလမ္းက်တဲ့ အယူအဆအသစ္ကို ႐ွာၾကံၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေလ့လာလို၊ စာေရးသားလိုသူမ်ားအတြက္ ဓါတ္ပုံေပးဖို႔အသင့္႐ွိပါေၾကာင္း။




Friday, November 28, 2014

ဒီဇိုင္းမ်ိဳးေဆြသန္း ရဲ႕ မ်က္ႏွာစာအုပ္ေပၚမွ - အာနႏၵာ ( ပုဂံ )






၁၁ ရာစုကပင္ ေ႐ွးျမန္မာတို႔၏ဗိသုကာအစြမ္းျဖင့္တည္ေဆာက္ခ်န္ထားရစ္ခဲ့ေသာ အာနႏၵာေစတီ

အာနႏၵာ ( ၁ )

ထု ဓမၼရံ ၊ အႏုအာနႏၵာ ၊ ဥာဏ္ေတာ္သဗၺညဳ လို႔ဆိုတဲ့အတိုင္း အႏုလက္ရာမ်ားနဲ႔ေစတီေတာ္ၾကီး အာနႏၵာကို က်န္စစ္သားမင္းၾကီးလို႔ေခၚတဲ့ ျဂီၾတိဘုဝနာဒိတ်ဓမၼရာဇ္မင္းၾကီးက တာဝတႎသာနတ္ျပည္မွာ႐ွိတဲ့ နႏၵာေစတီေတာ္ၾကီးကို ရည္မွန္းျပီးတည္ေဆာက္ကိုးကြယ္ခဲ့ပါသတဲ့။

အတြင္းလိွဴ ဏ္ပါတ္လမ္း ၂ ထပ္မွာ တစ္ျခမ္းေဖာင္း႐ုပ္ၾကြေတြကို နံရံကပ္မုခ္ထဲမွာထည့္သြင္းလို႔ တည္ေဆာက္ခဲ့ရာမွာ ေျမာက္ဖက္လိွဴ ဏ္ပါတ္လမ္းကဖြားေတာ္မူခန္း႐ုပ္ၾကြက

ပုဂံေခတ္ရဲ ့ပန္းပုလက္ရာထဲမွာစံထားရမယ့္လက္ရာပါပဲ။

အျပင္မွာ အထက္ကြမ္းေတာင္အေျခထိ စဥ္႔ကြင္းမ်ားနဲ႔ ထည့္သြင္းတည္ေဆာက္ထားရာမွာ ဇာတ္ ၅၅၀ လုံးအျပည့္က်န္ရစ္ခဲ့ပါတယ္။ေၿမာက္ဖက္နံရံ အေနာက္ဖက္ျခမ္းက စဥ့္ကြင္းေတြထဲမွာ မာရ္နတ္ရဲ့စစ္သည္မ်ားကို ကုလားအုတ္စီးေနပုံမ်ား၊ ဆီႏိုဒါေခၚေရျမင္းမ်ား ကိုေတြ႔ရေတာ့ပုဂံမွာမ႐ွိတဲ့သတၱဝါေတြျဖစ္လို႔  ျပင္ပပညာ႐ွင္ေတြမ်ားတင္သြင္းခဲ႔ၾကတယ္လို႔ထင္ေပမယ့္ 

 ျပည္ပသြားလာဆက္ဆံမွဴ ကလည္း႐ွိေနခဲ့ျပီး ယေန႔ျမင္ေတြ႕ရတဲ့ ဗုဒၶဂါယာက ေစတီေတာ္ကိုပဲ အိႏၵိယပုံေပ်ာက္ျပီး   ျမန္မာပုံေရာက္ေနတာ  က်န္စစ္သားမင္းၾကီးလက္ထက္က မွတ္တမ္းမွာဗုဒၶဂါယာကို လူလႊတ္ျပီး ပ်က္ေနတာေတြျပင္ဆင္ေၾကာင္းေတြ႔႐ွိခဲ့ပါတယ္၊အဲဒါေၾကာင့္ ဂါယာကျမန္မာပုံျဖစ္ေနတယ္လို႔ ပညာ႐ွင္ေတြေျပာဆိုၾကပါတယ္။

 အာနႏၵာ ( ၂ )

            အာနႏၵာေစတီၾကီးက ၁၉၇၅ ဇူလိုင္ (၈) ရက္ငလ်င္မွာကြမ္းေတာင္အထက္ပိုင္းကစျပီး ထီးေတာ္ထိေျမခခဲ႔ရပါတယ္။ ေ႐ွးေဟာင္းသုေတသနနဲ ့တာဝန္႐ွိသူေတြ၊ အင္ဂ်င္နီယာေတြ တိုင္ပင္ျပီးေတာ့ ေနာင္ငလ်င္ဒဏ္လည္းခံႏိုင္ေအာင္ ကြမ္းေတာင္တစ္ခုလုံး အထဲက အဆာေတြကို ထုတ္ျပီး အတြင္းကေန သံကူကြန္ကရစ္ခံပါတယ္။

အဲဒီပေရာဂ်က္မွာ ဌာပနာတိုက္ ၄ ဆင့္႐ွိရာမွာ (၃) ဆင့္အထိတူးေဖာ္ရပါတယ္၊ငလ်င္မွာ ပထမအဆင့္ဌာပနာတိုက္ပါသြားပါတယ္။  ဒုတိယနဲ႔ တတိယအဆင့္ကိုတူးေဖာ္ျပီး   ေ႐ွးေဟာင္းသုေတသနကမွတ္တမ္းယူပါတယ္၊ အမ်ားျပည္သူကို ျပသဖို႔ခင္းက်င္းပါတယ္ ။
ၿပီးေတာ့ သံကူကြန္ကရစ္ က်ားကန္ျခင္းလုပ္ငန္းျပီးစီးတဲ့အခါ ဌာပနာတိုက္ ကိုျပန္လည္ထည့္သြင္းျပီးပိတ္ပါတယ္။

အဲဒီဌာပနာစာရင္းကို အလြယ္တကူသိခ်င္ရင္ ေ႐ွးေဟာင္းသုေတသနကပုဂံတာဝန္ခံ (အၿငိမ္းစား) ဆရာဦးေအာင္ၾကိဳင္ေရးတဲ့ လက္ရာစုံစြာအာနႏၵာစာအုပ္ရဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲစာရင္းမွာေတြ ႔ႏိုင္ပါတယ္။

အဲဒီမွတ္တမ္းအရ ပုဂံေခတ္က အံ့မခန္းအႏုပညာလက္ရာေတြကိုေတြ ႔႐ွိရမွာျဖစ္သလို ၊ ဘုရားရွင္ ငလ်င္လွဴ ပ္၍ပ်က္ေလသည္ကိုျပဳ ၿပင္ေလရာဆိုတဲ့ မွတ္တမ္းေတြ အရလည္း အႏွစ္ ၂၀၀ လွ်င္တစ္ၾကိမ္ႏႈန္း ပုဂံေဒသကို ငလ်င္မွန္မွန္လႈပ္ေနတာကိုလည္းေတြ႕႐ွိရမွာျဖစ္ပါတယ္။





























 အာနႏၵာ ( ၃ )

              အာနႏၵာေစတီေတာ္ၾကီးကို အလယ္မ႑ိဳင္မွာ မ်က္ႏွာစာေလးဖက္အတြက္ ရပ္ေတာ္မူ႐ုပ္ပြားေတာ္ၾကီး  ေလးဆူထုလုပ္ကိုးကြယ္ခဲ့ရာမွာမူလပုဂံေခတ္လက္ရာေပ်ာက္ဆုံးခဲ့ျပီျဖစ္ပါတယ္ ။ အဲဒီေလးဆူထဲမွာအေနာက္ဖက္မ်က္ႏွာက ႐ုပ္ပြားေတာ္ၾကီးရဲ့ ေဘးမွာ တည္ေဆာက္သူက်န္စစ္သားနဲ႔ ဆရာျဖစ္သူ ႐ွင္အရဟံတို႔ ဝဲယာကန္ေတာ့ေနပုံကိုက်န္စစ္သား နဲ ႔႐ွင္အရဟံဆိုျပီးစာတမ္း   ေရးထိုးထားတာေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။
အဲဒါံမဟုတ္ပါဘူး ၊   မူလက ျမတ္စြာဘုရားသခင္ရဲ့ လက္ဝဲရံ႐ွင္မဟာေမာဂၢလန္နဲ႕ လက္ယာရံ ရွင္သာရိပုတၱရာတို႔ရဲ့ ပုံေတာ္မ်ားသာျဖစ္ပါတယ္။

ဆရာၾကီးေဒါက္တာသန္းထြန္းက အဲဒီအ႐ုပ္ (၂) ႐ုပ္က လက္ေတာ္မွာေ႐ႊပါဝင္ပါတယ္တဲ့ ၊ အဲဒါကိုျဖတ္ခိုးတယ္လို႔ၾကားေတာ့ သူေရာက္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ လက္ေတာ္ျဖတ္ခံထားရတဲ့ လက္ေကာက္ဝတ္  ေနရာေတြထဲကေနအဝတ္စေတြထြက္ေနတာ ေတြ႕ခဲ့ရတယ္လို႔ေတာင္ေျပာဖူးပါတယ္၊ က်န္စစ္သားဆိုျပီး မကိုဋ္တပ္ေပးထားတာ ေခါင္းတုံးေပၚဦးထုတ္တင္ထားသလိုအလြယ္တကူျ မင္ႏိုင္ပါတယ္တဲ့၊ ဒီလိုပဲ လက္က်ပ္ေတြထည့္ေပးထားတာလည္းပုံမက် ပန္းမက် ျမင္ႏိုင္ပါတယ္တဲ့။




























 အာနႏၵာ ( ၄ )

အာနႏၵာေစတီေတာ္ၾကီးလည္းပဲတစ္ဖက္က ေဂါပကေတြေစတနာေဇာနဲ႔ ေခ်မႈန္းၾကတဲ့ဒဏ္ကို
ေကာင္းေကာင္းခံရပါတယ္။ တစ္ဖက္ကလည္း သူတို႔ေစာင့္ေ႐ွာက္ခဲ့လို႕ ဒီေလာက္ခံပါတယ္လို႔ခ်ီးက်ဴးသာဓုေခၚလိုပါတယ္။

ပုဂံမွာ နဖူးေပၚေရာက္သြားတဲ့ဘုရားနဲ ့ျပတိုက္ထဲေရာက္သြားတဲ့ဘုရား(၂) မ်ဳိး႐ွိရာမွာ အာနႏၵာက နဖူးေပၚေရာက္သြားျပီး ဘုရားဖူးမ်ားတဲ့ဘုရားျဖစ္သြားတာေၾကာင့္အထိုက္အေလ်ာက္ ထိခိုက္မႈေတာ့႐ွိခဲ့ပါတယ္၊အနည္းဆုံးေတာ့ မယ္ေတာ္မာယာလည္း ႏွာေခါင္းေတာ့က်ဳိဳ းတာေပါ့၊
လက္ကျမင္းတာမ်ားေတာ့ မိေထြးေတာ္ေဂါတမီလည္း လိုက္က်ဳိးရေတာ့တာေပါ့။

ကိုယ့္ဘုရားကို ဘုရားဖူးမ်ားေစလိုတဲ့ ဆႏၵကလာပုံရပါတယ္၊မည္းညစ္ညစ္နဲ႔မျမင္ေစလိုတဲ့အတြက္ က်ပ္ခိုးေတြ အႏွစ္ တစ္ေထာင္စြဲခဲ့လို႔ နံရံပန္းခ်ီေတြအျပစ္ျဖစ္ရ႐ွာတယ္၊ ေခတ္အဆက္ဆက္ အားၾကိဳးမာန္တက္ ထုံးအရစ္ရစ္တက္ေပးခဲ့ေတာ့တယ္၊
ဒီေစတီၾကီးရဲ့ ဗိသုကာလက္ရာ၊ အႏုပညာလက္ရာေတြကိုၾကည့္ရင္ နံရံပန္းခ်ီလက္ရာက ထိပ္တန္းက်ပါလိမ့္မယ္လို႔ မွန္းရပါတယ္။

အခုကံအနည္းငယ္ေကာင္းတယ္၊ သူ႔အခ်ိန္ေရာက္ျပီလို႔ပဲေျပာေတာ့မယ္၊
ယူနက္စကိုက ေနာက္ဆုံးနည္းပညာနဲ ့ထုံးေတြကို တစ္လက္မျခင္းခြ်တ္ေတာ့
အားလုံးေမွ်ာ္လင့္တဲ့အတိုင္း အံ့မခန္းနံရံပန္းခ်ီေတြေပၚလာျပီျဖစ္ပါတယ္။


 
နံနက္ခ်ိန္ ဖူးရေသာ အာနႏၵာေစတီ













ေန႕လည္ခ်ိန္ ဖူးရေသာ အာနႏၵာေစတီ













ညေနခ်ိန္ ဖူးရေသာ အာနႏၵာေစတီ













 
ညအခ်ိန္ ဖူးရေသာ အာနႏၵာေစတီ




Thursday, November 6, 2014

တန္ေဆာင္မုန္း လၿပည့္ေန႕ - သာမညဖလ အခါေတာ္ေန႕ မွာ

ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၁၃၇၆ ခုႏွစ္ တန္ေဆာင္မုန္း လျပည့္ ၾကာသပေတးေန႔/ ၂၀၁၄ ႏို၀င္ဘာလ ၆ ရက္ေန႕ ။

မဂၤလာပါရွင္ ။
ဒီေန႕ကေတာ့ တန္ေဆာင္မုန္းလၿပည့္ေန႕ သာမညဖလအခါေတာ္ေန႕ၿဖစ္ပါတယ္ ။
သာမညသည္ သာမဏ၏အျဖစ္ ရေသ့၊ရဟန္း ျပဳလုပ္ျခင္း၏ အျဖစ္ဟု အနက္အဓိပၸါယ္ရ၍ ဖလသည္ အက်ိဳးေက်းဇူးဟု အနက္အဓိပၸါယ္ရရွိပါသည္ ထို႕ေၾကာင့္ သာမညဖလ ဟူသည္မွာ ရေသ့၊ရဟန္း ျပဳလုပ္ရျခင္း၏ အက်ိဳးေက်းဇူး ဟု အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုရပါသည္။( သာမညဖလ အခါေတာ္ေန႕အေၾကာင္း)

တန္ေဆာင္မုန္း လၿပည့္ညရဲ႕ ရာသီစာကေတာ့ မဲဇလီဖူးသုပ္ပါ ။ တန္ေဆာင္မုန္းလၿပည့္ညရဲ႕ သန္းေခါင္ယံမွာ မဲဇလီပင္ မွာ နတ္သဘင္အစည္းအေ၀းက်င္းပၿပီးေဆးေပါင္းခတဲ့ အတြက္ လၿပည့္ေက်ာ္တစ္ရက္ေန႕မွာ မဲဇလီဖူးကို ခူးၿပီးသုပ္စားၾကတယ္လို႕ဆိုပါတယ္ ။
တန္ေဆာင္မုန္း လၿပည့္ေက်ာ္ တစ္ရက္ေန႕ညမွာေတာ့ ေကာင္းကင္မွာ နတတ္စုံၿပီး ေစာရနတတ္ပါ ရွိတာေၾကာင့္ သူခို္းၾကီးငတက္ၿပားေန႕ လို႕လဲ ေခၚၾကပါေသးတယ္ ။ အဲဒီညမွာ ကာလသားေတြစုၿပီး ၾကက္ကာလသားခ်က္စားၾကတာ ၊ ရပ္ကြက္ထဲကအိမ္ေတြ ရဲ႕ အဖိုးမတန္တဲ့ အရာေတြကို ငတက္ၿပားလုပ္ၾကတာ စသၿဖင့္ အေပ်ာ္လုပ္ၾကပါတယ္ ။ လူၾကီးေတြကလဲ မုန္႕ထုတ္ေလးေတြ ပိုက္ဆံေလးေတြကို လမ္းစုံလမ္းခြမွာ သြားခ် ၾကတာမ်ိဳး ၊ စတုဒိသာ ေကၽြးတာမ်ိုးေတြလဲ လုပ္ၾကပါေသးတယ္ ။

က်မ ကေတာ့ ဒီေန႕မနက္မွာ ဘုရားကို ပန္း၊ဆီမီး၊ေရခ်မ္း၊သစ္သီးဆြမ္းကပ္ ၿပီး ေမတာသုတ္ ပဌာန္းပူေဇာ္ပါတယ္ ။ အမွ်ေ၀ၿပီးတဲ့ ေနာက္ ခင္ပြန္းၾကီး ဆယ္ပါးကို ဆက္ၿပီး ကန္ေတာ့ပါတယ္ ။
အခုရက္အတြင္းမွာ ခ်စ္ခင္ရတဲ့ ညီမေလးတစ္ေယာက္က ခင္ပြန္းၾကီးဆယ္ပါးဟာ ဘာလဲ လို႕ ေမးထားတာရွိပါတယ္ ။
ကို္ယ္တိုင္သိမွတ္ရြတ္ဆို ကန္ေတာ့ေနေပမယ့္ အႏွစ္သာရကို စိတ္ထဲပိုၿပီး စြဲၿမဲေအာင္ ပိုင္းေလာ့ဆရာေတာ္ ရဲ႕ ေက်းဇူးၿပစ္မွားဒဏ္ဆယ္ပါး ႏွင့္ ခင္ပြန္းၾကီးဆယ္ပါးကန္ေတာ့ခန္း ကို ေသေသခ်ာခ်ာ ၿပန္ဖတ္ပါတယ္ ။
ဖတ္ၿပီး သိေပမယ့္ စာအုပ္ထဲက ကိုယ့္အတြက္ပိုၿပီးႏွလုံးသြင္းသင့္တဲ့ အေၾကာင္းအရာကို စိတ္ထဲစြဲၿမဲ မွတ္မိေအာင္ ဒီမွာ ကူးေရးလိုက္ပါတယ္ ။ ဘေလာ့ လာဖတ္သူ မိတ္ေဆြမ်ားကိုလဲ သိၿပီးသားၿဖစ္ႏိုင္ေပမယ့္ ႏွလုံးသြင္းႏိုင္ေအာင္ မွ်ေ၀တဲ့ သေဘာပါ ။

                   ေက်းဇူးရွင္ ပုဂိဳလ္တို႕၏ အေပၚ၌ ကာယကံ၊၀စီကံ၊မေနာကံ (မေနာကံဆိုတဲ့ေနရာမွာ အေရးၾကီးတယ္ေနာ္။        ပုဂိဳလ္တစ္ေယာက္ကို ပုံေဖာ္တဲ့ေနရာမွာအၿပစ္ေတြတင္ၿပီး မေက်မနပ္နဲ႕ ေတြးရင္းၿပစ္မွားေနတယ္လို႕မွတ္ပါ။ မၾကည္မလင္နဲ႕ အၿပစ္ေတြရွာ၊ အားနည္းခ်က္ေတြရွာၿပီး စိတ္ထဲကအဲဒီအားနည္းခ်က္ေတြကို ေၿပာေနမယ္ဆိုရင္ ၿပစ္မွားေနတာပါပဲ ။ ႏွဳတ္နဲ႕ၿပစ္မွားေနတာကို မဟုတ္ဘူးေနာ္။ မေနာနဲ႕ ၿပစ္မွားေနတာကိုေၿပာတာ။ ဒါေၾကာင့္ နိဗာန္လိုခ်င္ရင္၊ ခ်မ္းသာခ်င္ရင္ သူမ်ားအတင္းမေၿပာနဲ႕၊ စိတ္ကူးနဲ႕ေတာင္ မေဖာ္ၾကနဲ႕ေနာ္။ ပုံေဖာ္ရင္လည္း ၿပဳံးရႊင္ေနတဲ့ပုံကိုပဲ ေဖာ္ရတယ္။ ေက်းဇူးဂူဏ္ေလးေတြကို ေတြးၿပီး ခ်စ္လာေအာင္ေဖာ္ၾကေနာ္။ ဒီေတာ့မွ ကိုယ့္ဘ၀တိုးတက္မယ္လို႕မွတ္ၾကပါ။ ဒီမွာလည္းစဥ္းစား၊ သူမ်ားအတင္းေၿပာခဲ့တာသည္ နည္းသလား၊မ်ားသလားလို႕ေနာ္ ။ သူမ်ားမေကာင္းေၾကာင္းေတြ မေက်နပ္ခ်က္ေတြ မ်ားရင္ေတာ့ စြမ္းအားက်မယ္၊ စီးပြားလည္းက်မယ္ေနာ္။ မလုပ္မိေအာင္ၿကိဳးစားၾကေနာ္ ....။)

စာအုပ္ကို ေသခ်ာဖတ္ၿပီး ေတာ့ အခုရက္ပိုင္းမွာ ၿဖစ္ေနတဲ့ စိတ္အပူ က သက္သာသြားပါတယ္ ။ အခုရက္ပိုင္းမွာ လူတေယာက္ကို မုန္းတာ မုန္းတာ သူ႕အသံကိုၾကားရင္ကို ေအာ့အန္ခ်င္စိတ္ၿဖစ္ေအာင္ကို မုန္းမိပါတယ္ ။ အဲဒီေလာက္ မုန္းမိေတာ့ ဘာလုပ္တာၿမင္ၿမင္ ဘာေၿပာတာၾကားၾကား အေကာင္းကိုမၿမင္ႏိုင္ေတာ့ေအာင္ပဲ ။ မုန္းမိလို႕ သူ႕ရဲ႕ မေကာင္းေၾကာင္းကို ေတြးမိ တာဟာ ကိုယ့္အတြက္ အပူပါပဲ ။ တကယ္ေတာ့ အၿမဲမၿပတ္ဆက္ဆံေနရသူေတြမို႕ သူ႕ေက်းဇူး ကိုယ့္ေက်းဇူးက ရွိေနတာပါ ။ စာအုပ္ကို ဖတ္ၿပီးတဲ့အခါ ေအာ္ ၿဖစ္တတ္တာေတြပဲ တကယ္ေတာ့ ကိုယ့္အက်ိဳးထိခိုက္ပ်က္စီးခဲ့တာ ဘာမွမရွိဘဲ မုန္းေနမိတာပါလား လို႕ ေတြးမိပါတယ္ ။
ဘုရားရွိခိုး အမွ်ေ၀ၿ႔ိးေတာ့ မနက္ ၉နာရီေက်ာ္ေနပါၿပီ ။

ကာသပေတးေန႕တိုင္း ဖားေအာက္ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းကို ဆြမ္းဟင္းကပ္တာ တစ္ႏွစ္ခြဲေက်ာ္ရွိခဲ့ပါၿပီ ။ ခရီးထြက္ခ်ိန္မွ တပါး မိုးရြာရြာ ေနပူပူ ဘယ္ေလာက္အလုပ္ရွဴပ္ရွဴပ္ မပ်က္ကြက္ခဲ့ပါ ဘူး ။
ဒီေန႕ကေတာ့ ၾကာသပေတးေန႕နဲ႕ လၿပည့္ေန႕ တိုက္ဆိုင္လို႕ ကိုယ္တိုင္ခ်က္ ကို္ယ္တိုင္သြားကပ္ပါမယ္ ။
ဖားေအာက္ေက်ာင္းက သက္လြတ္ဆြမ္း ကပ္တာမ်ားတယ္ဆိုေပမယ့္ အသက္မလြတ္တဲ့ ဘုန္းၾကီးမ်ားလဲ ရွိႏိုင္တာေၾကာင့္ သက္လြတ္ဆြမ္းဟင္း တစ္မ်ိဳး နဲ႕ အသားဟင္းတစ္မ်ိဳး အနည္းဆုံး ႏွစ္မ်ိဳးေတာ့ ကပ္ေလ့ရွိပါတယ္ ။
ဒီေန႕ ဆြမ္းဟင္းအတြက္ ၾကက္သားလုံးခ်ိဳခ်ဥ္ ၊ အစိမ္းေၾကာ္ နဲ႕ စားေတာ္ပဲၿပဳတ္သုပ္ ၊ လဘက္သုပ္ တို႕ ကပ္ပါမယ္ ။
က်မ တို႕မိသားစု ရဲ႕ အလွဴဒါနကို မိတ္ေဆြမ်ားပါ ထပ္တူ ပီတိပြားကုသိုလ္ရႏိုင္ပါေစရန္ အမွ်ေပးေ၀ပါတယ္ ။ အားလုံးမဂၤလာရွိေသာ ေန႕တစ္ေန႕ ၿဖစ္ပါေစ ရွင္ ။


မနက္ေစာေစာ အိမ္ဘုရားမွာ ေရခ်မ္း၊ ပန္း၊ ဆီမီး၊ သစ္သီးဆြမ္းကပ္ပါတယ္ ။





တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ေအးခ်မ္းေသာ ဖားေအာက္ေက်ာင္း




ယေန႕ ဘုန္းၾကီး ေၿခာက္ပါးရွိပါတယ္။
အိမ္ကလွဴေသာ ၾကက္သားလုံးေၾကာ္၊ ပန္းပြင့္ေၾကာ္၊ ပဲၿပဳတ္ နဲ႕ လဘက္သုပ္